Second Sight

Second Sight biedt de speler veel keuzes. Het is duidelijk dat Free Radical meerdere genres in het spel probeert te betrekken. Zo kan je kiezen tussen 1st en 3rd person, stealth en combat, en psi-powers of wapens.

<\/center>

Echter, vaak wordt de speler bijna geen keuze meer gesteld. Gedurende het spel is het bij elk level klaar als een klontje of je stealth of combat moet kiezen. Als voorbeeld: in het begin van het spel zit een level waar je uit het ziekenhuis moet breken. Nou kan je er wel voor kiezen om door de gangen te rushen en op alles te schieten dat beweegt, maar dan zullen er na korte tijd zo veel guards achter je aan zitten, dat je het level nooit meer kan halen. Je hebt stealth hier dus gewoon nódig. In de flashback-levels zitten juist weer de betere vuurgevechten. Stealth hoef je dan juist niet te gebruiken.

<\/center>

Ook de keuze tussen 3rd en 1st person is een rare. Je zou denken dat schieten in de 1st person makkelijker gaat dan in 3rd person, maar niks is minder waar. Op een of andere manier hebben de makers namelijk besloten dat je in 1st person helemaal niet kan lopen! Het schieten gaat misschien dus wel iets fijner, maar ondertussen kan je helemaal geen dekking zoeken, omdat je midden in het schootsveld van je tegenstanders stil staat.