Second Sight

Jeroen (washandje)
Je wordt wakker in een ziekenhuis. Je weet niet wie je bent, je weet niet waar je bent. Jij bent John Vattic.
Dit is het begin van het verhaal, dat in de loop van het spel wat hele interessante plotwendingen krijgt. Natuurlijk zal ik hier niet teveel over uit de doeken doen, maar het verhaal ontwikkelt zich verassend en wordt erg spannend.

Meteen in het begin ontdek je dat je een soort magische krachten hebt, die \'psi-powers\' worden genoemd en de eerste die je hiervan leert is telekinesis. Hiermee kan je op afstand voorwerpen bedienen en bewegen. Sommige dingen die reageren op je telekinesis liggen voor de hand, zoals een switch aan de andere kant van een glazen deur waar je doorheen moet, maar je kan bijvoorbeeld ook van een paar meter afstand een klok vooruit draaien.

Later leer je steeds meer krachten, tot een totaal van zeven. Natuurlijk kun je deze krachten niet zomaar gebruiken en daarom staat er onder je health-balk ook een soort mana-balk die aangeeft hoeveel kracht je nog over hebt om psi-powers te gebruiken. Deze balk vult zichzelf langzaamaan bij, zodat je je psi-powers weer kunt gaan gebruiken.



Naarmate het spel vordert, wil je uit het ziekenhuis breken en zal je de politie moeten ontwijken. Soms krijg je dan na een cutscene een flashback. Hierin speel je ook John Vattic, maar dan zes maanden eerder. Hierin heb je nog geen psi-powers, dus je moet je vijanden op de ouderwetse manier uitschakelen - met grof geweld.