Total Overdose: A Gunslingers Tale

Naast een hoeveelheid wapens heb je ook loco-moves tot je beschikking. Dit zijn echt knotsgekke speciale moves waarmee je heel veel chaos en vernietiging kunt veroorzaken. Er is bijvoorbeeld een loco-move genaamd Raging Bull waarbij je als een gekke stier rondrent en met je eigen hoofd de vijanden neermaait. Een andere move is er eentje waarbij je hulp krijgt van een soort clown die vervolgens iedereen neerschiet. Er zijn nog een hoop andere moves: twee zware machine-geweren in gitarenkoffers, de golden gun waarmee je vier headshots kunt geven en eentje waarbij je een Pinata tussen de bad-guys gooit die vervolgens afgeleid worden door dit ding. Het probleem met deze moves is dat ze redelijk makkelijk te verdienen zijn door bijvoorbeeld combo’s te scoren of genoeg punten te verdienen.

Deze moves zijn erg krachtig en omdat je zo makkelijk de moves kunt verdienen zijn ze zwaar overpowered. In het spel heb je ook een aantal eindbazen maar met de gitaren-move kun je elke eindbaas erg makkelijk uitschakelen. Een kwestie van een beetje ongebalanceerde gameplay, maar dat betekent niet dat het niet leuk is om te doen. Elk van die moves zijn of erg hilarisch om te doen of zorgen voor zo veel vernietiging dat het een machtig gevoel geeft. Mocht je zelf onverhoopt worden neergeschoten dan heb je nog de rewind-time-move, zodat je het weer opnieuw kan proberen. Als de rewind-move op is dan kun je op zoek gaan naar de medic-kits die overal te vinden zijn en je krijgt ook een health-increase wanneer je een bepaalde combo maakt.

Grafisch gezien zet dit verhaal een redelijk sfeertje neer, maar er zijn veel tekortkomingen. Zo kun je de auto’s en personen pas zien als ze 20 meter voor je staan. Als ze verder weg zijn dan verdwijnen ze gewoon. Het spel heeft dus een erg lage draw-distance, wat zorgt voor een leeg gevoel in de stad. Als je bovenop een berg staat en uitkijkt over de wegen dan zie je niemand rijden, maar als je dichterbij komt is de weg opeens helemaal vol met auto’s. Tel daarbij ook nog eens de vele laadtijden in het spel op en je hebt een spel wat grafisch gezien niet erg in orde is. Elke keer als je een missie gaat doen dan wordt het spel automatisch gesaved, wat heel erg handig is, maar daarna moet ook het spel weer ingeladen worden. Hierdoor wordt het spel enorm vertraagd, wat zonde is omdat je tijdens het spel snel kunt kiezen uit de challenges en missies. Je hoeft dus niet elke keer de halve stad door te rijden op zoek naar een missie. Maar dit voordeel wordt dus weer weggehaald door de vele laadtijden. De auto\\\'s zien er dan wel weer redelijk uit, maar ze sturen helaas als een vaatdoek. Elke auto voelt hetzelfde aan en veel verschil is er ook niet in het type auto\\\'s. De voetgangers die er rondlopen zijn erg makkelijk van de wijs te brengen; je hoeft maar naar ze te wijzen en ze raken al in paniek en lopen tegen een lantaarnpaal op om vervolgens knock-out te zijn.