NHL 2K7

Wil je alle mogelijkheden uit het spel halen, dan zul je een profiel moeten opstarten. Dit gaat prima, maar het opslaan van het profiel op de harddisk of memory module kost behoorlijk veel tijd. Na elk spel kun je een replay opstarten en deze onder alle mogelijke hoeken bekijken of opslaan als screenshot. Ook het opslaan van replays en fotos duurt behoorlijk lang.

Zoals op de vorige pagina vermeld begint elke wedstrijd met een indrukwekkende show. Helaas is na drie of vier wedstrijden al duidelijk dat die show over het algemeen steeds hetzelfde is. Ongeacht welke teams of stadions je kiest wordt doorgaans steeds dezelfde cut-scenes vertoond. Het publiek bedient zich natuurlijk wel van het teamlogo op hun kleding , maar andere variatie zit er niet in. Gelukkig kun je met een druk op de knop de show overslaan en tot spelen over gaan. Tijdens de wedstrijd zelf verandert de muziek van vorm naar geland de actie. Staat de tegenstander voor, dan zal de muziek wat depressiever klinken. Sta je op het punt om een vette actie te doen, dan zwelt de muziek weer aan. Dat maakt het spelen erg spannend en intens. Het gesproken commentaar is redelijk standaard, alhoewel je met een surround set toch het idee dat je midden in het stadion zit.

In de skybox vind je naast het bekijken van fotos ook drie minigames. Bij game één mag je op een soort van sjoelbord pucks proberen in een scorevak te krijgen, terwijl de tegenstander hetzelfde doet. Of je probeert met jouw schot je puck tegen andere pucks te laten botsen die dan hopelijk van het bord afvallen. De tweede minigame bestaat uit een quiz die te spelen is met meerdere spelers. Hierin beantwoord je multiple-choiche vragen en alhoewel de meeste vragen een gedegen kennis van NHL over de jaren heen vragen zitten er ook flauwe vragen over de NHL games zelf in. In de derde minigame kun je een fanatiek potje air-hockey spelen tegen elkaar of tegen de A.I.

Toch is over het algemeen het leukste om een snel potje hockey te spelen tegen echte, Xbox Live, of A.I. tegenstanders. De gameplay is goed, soepel en de besturing is prima. De graphics zijn prima in orde en de spelers zien er allemaal uit als die in de echte wereld, al doen ze soms een beetje uitdrukkingsloos aan. Dit komt vooral door de nietszeggende en emotieloze ogen in de gezichten. Tijdens de derde periode zie je wel dat de spelers moe worden, want het zweet loopt met straaltjes langs hun wangen en de warme adem dampt op het koude ijs. Erg leuk, maar na een paar keer gezien te hebben vind je het eerder grappig dan realistisch.