Pro Evolution Soccer 2011

Pro Evolution 2011 zit boordevol met content. Natuurlijk kun je vriendschappelijke wedstrijden spelen tegen de computer of tegen iemand anders op de bank maar er zijn genoeg competities en toernooien om je uren mee te vermaken. De Champions League en zijn Zuid-Amerikaanse tegenhanger zitten in de game en ze zijn enorm sfeervol weergegeven. Tijdens de menu’s van de Champions League klinkt de hele tijd de prachtige compositie die we gewend zijn. Hierdoor krijg je echt het gevoel in de Champions League te zitten en dat is enorm stijlvol. Ook is het in Pro Evolution Soccer 2011 mogelijk om je eigen spelers te creeën en deze door verschillende competities te laten groeien om zo een legende te maken.

PES 2011 PES 2011

De Master League is terug waarbij je een team zult moeten leiden door verschillende seizoenen. Dit blijft niet alleen bij de tactieken van je ploeg maar ook zul je nieuwe spelers moeten kopen en ze op moeten leiden en ook de financiën van de club zul je goed in de gaten moeten houden. De mode is weer enorm uitgebreid maar niet veel veranderd ten opzichte van afgelopen jaren. Grote toevoeging is dat het mogelijk is om de Master League online te spelen. Hierbij zul je een team online moeten managen waarbij je het opneemt tegen echte gamers. Een erg tof idee waarbij we zullen zien of het aan zal slaan bij de online community.

Een veld waarbij de PES-serie altijd de mindere was tegenover FIFA zijn de licenties en de graphics. Helaas heeft PES wederom maar een paar licenties van een paar clubs weten te bemachtigen, waardoor je soms even zult moeten zoeken waar Arsenal en Chelsea verstopt zitten. Grafisch gezien maakt de game een stap in de goede richting. De gezichten van de spelers zien er allemaal goed uit en je kunt ze vaak al van ver herkennen. Ook de verschillende stadions zien er goed uit en vooral de sfeer vond ik erg sterk. Zingende supporters die er van een afstandje niet slecht uit zien zorgen ervoor dat je het gevoel krijgt in een stadion te zijn.

PES 2011

Konami laat met Pro Evolution Soccer 2011 zien dat ze de serie serieus nemen en gaan weer de strijd aan met FIFA. De gameplay is met deze game weer op de goede weg om zich duidelijk te onderscheiden van zijn concurrent. Het passing-systeem maakt de game lastiger maar een stuk realistischer en geeft erg veel voldoening. Toch zijn er kleine puntjes waarop de game echt verbeterd moet worden; zoals de AI van je medespelers, die soms enorm frustrerend kan zijn. Qua content zit de game bomvol en zul je wel even zoet zijn met alle verschillende modi.

Pro Evolution Soccer 2011 is een goede game die veel voetbalfans met veel plezier zullen spelen en biedt een hoop.

Cijfer
+ Nieuw passing-systeem