Left 4 Dead 2: The Passing

Deze DLC is gespeeld op de Xbox 360 maar ook te krijgen op de PC

Afgelopen jaar verscheen Left 4 Dead 2 op de PC en Xbox 360. Dit was wellicht wat kort na het verschijnen van het eerste deel maar toch zaten er leuke vernieuwingen in waardoor de game alsnog een groot succes was. Een paar maanden na de release is de eerste DLC voor de game verschenen genaamd The Passing. Deze mag dan gratis zijn voor de PC-versie van de game, Xbox 360 liefhebber smogen er 560 MS points voor neerleggen. Is het de ontmoeting met de oude overlevenden waard?

Met The Passing krijgen spelers de beschikking over een nieuwe campagne die toepasselijk ook zo heet. In deze campagne zullen de overlevenden van Left 4 Dead 2 drie van de oude karakters uit deel één ontmoeten. De campagne bestaat uit twee safehouses en een grote finale en is daardoor een stuk korter dan de campagnes die we van de game gewend zijn. Je zult je een weg moeten banen door de straten, huizen en ondergrondse riolen van een klein stadje om de andere kant van een brug te bereiken die ze in de finale zullen moeten voorzien van brandstof. De hele campagne voelt erg vertraouwd aan... een beetje te vertrouwd. Er zijn wat interessante momenten zoals een Witch gekleed in een witte jurk op haar bruiloft en een race door water, achtervolgd door zombies, in een pikdonker riool op weg naar een safehouse, maar de rest is weinig vernieuwend.
Left 4 dead 2  Left 4 dead 2
De nieuwe campagne brengt ook twee nieuwe wapens met zich mee. De eerste is een golfclub die je kunt gebruiken om de hoofden van zombies in te slaan. Het is een leuke toevoeging maar voelt eigenlijk niet veel anders aan dan elk ander melee-wapen in de game. Het tweede nieuwe wapen is de M60 light machine gun. Net als de grenade launcher kun je deze niet van nieuwe munitie voorzien bij de bekende ammo-piles en zul je dus zuinig moeten omspringen met je kogels. Dat valt niet mee want hij spuwt ze eruit alsof het niets is en laat weinig over van de ongelukkige zombies die in zijn weg komen.

Grootste toevoeging is wel de nieuwe mode genaamd Mutation. Elke week verandert deze mode en kun je een unieke nieuwe mode spelen. Er zijn zo’n twintig verschillende modi die op deze manier zullen rouleren waarvan we er nu twee hebben gehad namelijk Realism Versus en Bleed Out. De Mutation is een erg leuke toevoeging tot de game want, ondanks dat de AI Director alles fris probeert te houden, kan de game voor gamers die het spel spelen op den duur wat saai worden. Deze mode zorgt ervoor dat er elke week weer iets nieuws te spelen is waardoor het langer leuk zal blijven. Grote vraag blijft natuurlijk wat de kwaliteit van de verschillende nieuwe modi zal gaan zijn.
Left 4 dead 2 Left 4 dead 2

The Passing is een leuke toevoeging tot Left 4 Dead 2 maar wellicht wat aan de dure kant voor wat je voor krijgt. De extra campagne is helaas erg kort en erg herkenbaar en de ontmoeting met de oude overlevenden is kort en niet erg krachtig. Het zou bijvoorbeeld een veel toffere toevoeging zijn geweest als we echt met Zoey, Francis en Louis zouden kunnen spelen.

Met Mutation heb je regelmatig nieuwe dingen te beleven en dit zorgt ervoor dat de game, zelfs na erg veel spelen, interessant blijft. Of alle modi even leuk zijn om te spelen blijft een vraag die de toekomst zal moeten uitwijzen.

Left 4 dead 2

Minpunten Cijfer
+ Mutation mode brengt afwisseling