DVD: Lost - Seizoen 3

31 januari gaat seizoen vier in Amerika van start. Door de grootscheepse staking onder de schrijvers in film- en serieland zijn er echter momenteel pas acht afleveringen geschreven en opgenomen. Seizoen vier en vijf waren al ingekort tot zestien afleveringen. De andere acht die gepland stonden komen heel misschien nog op tijd af en anders worden ze bij seizoen vijf getrokken. Het wordt dus een kort jaartje voor de Lost-liefhebber. Gelukkig kunnen we nog even terugblikken op seizoen drie met de verschenen dvd-box waarin alle afleveringen terug te vinden zijn plus een disc met extra's.

Seizoen twee liet ons met 'Live Together, Die Alone' achter met een explosief einde en liet de kijker weer met een hoop vragen zitten. Die vragen worden in het derde seizoen gelukkig gedeeltelijk opgelost, maar er komen uiteraard ook weer nieuwe en nog grotere mysteries bij. We maken kennis met de geheimen van 'The Others'. Zij proberen als een georganiseerde groep de controle over het eiland van de overlevenden van vlucht 815 te behouden en blijken zelf als commune op een nabijgelegen eiland te wonen. Jack, Kate en Sawyer worden door hen gevangen gehouden, maar Jack bevindt zich in een ander station en wordt gevraagd om de leider van 'The Others', Ben (in seizoen twee bekend als Henry Gale), te opereren aan een levensbedreigende tumor.
Op het 'eigen' eiland van de overlevenden krijgt Charlie het zwaar te verduren. Hij wordt geplaagd door de visioenen van Desmond, waarin hij keer op keer de dood vindt. De onderlinge relaties en spanningen lopen dit seizoen vaak hoog op en we leren andere overlevenden van de ramp beter kennen. De laatste minuut van de seizoensfinale laat een verrassende flashforward zien, die hopelijk in seizoen vier iets duidelijker wordt.

Seizoen drie was wederom een topper en dus is de dvd-box voor fans een prima investering. De 'deleted scenes' en 'flashbacks' zijn vaak de moeite waard, ook al dragen ze niet allemaal evenveel bij aan het oplossen van de mysteries. 'The Lost Book Club' is ook een aardige toevoeging, waarin broodkruimeltjes middels literatuur worden gestrooid om weer een vraag op te lossen.
Ondanks de vrij hoge prijs (rond de 50 euro) is de box zeker de moeite waard voor zowel fans en degenen die niet alle afleveringen hebben gezien.

Label: Buena Vista H.E. Releasedatum: November 2007
Kijkwijzer: