Bordspel: Expedition pyramide

Iedere speler ontvangt bij het begin van het spel een diamantenhouder en twaalf tetris-achtige stukken. Bij aanvang van iedere ronde ontvangt elke speler een nieuwe code-kaart. Door te dobbelen wordt er bepaald welke tetrisstukken je moet gebruiken om het figuur op je code-kaart mee te leggen. Zodra de zandloper is omgekeerd mag iedereen beginnen met puzzelen en iedereen die de puzzel heeft kunnen afmaken mag vervolgens een aantal diamanten pakken.

De speler die zijn figuur het eerst gelegd heeft mag als eerste diamanten pakken. Voor hij dit doet mag hij 0, 1, 2 of 3 zeshoeken verplaatsen waardoor hij kan beďnvloeden welke diamanten hij vervolgens kan pakken. Na het verzetten van de zeshoek pakt hij de twee meest linkse diamanten op de rij waar zijn pion staat. De persoon die als tweede klaar is mag vervolgens maximaal twee zeshoeken verplaatsen en twee diamanten pakken. Als een speler als vierde de code heeft gekraakt dan mag hij de zeshoeken niet verplaatsen maar enkel twee diamanten pakken.


Een codekaart met puzzelstukken


Zodra alle code-kaarten op zijn is het spel afgelopen en wordt de winnaar bepaald. De speler met de meeste diamanten van dezelfde kleur wint het spel. Als er meerdere mensen hetzelfde aantal éénkleurige diamanten hebben dan wordt er gekeken naar de tweede en eventueel zelfs derde kleur met de meeste diamanten.