After Hours Athletes

Verschillende barsporten zijn er al in de PlayStation Store verschenen. Poolen kon je doen in Hustle Kings, bowlen in High Velocity bowling en darten kon in Top Darts. Al deze games zijn al één of meerdere jaren te downloaden in de PlayStation Store en sinds eind 2010 ook speelbaar met de PlayStation Move-controller. Om de mensen die niet online gaan met hun PlayStation 3 ook een kans te geven met deze games aan de slag te gaan, is er nu een verzameldisc verschenen met alle drie de barsporten erop: After Hours Atletes.

After Hours Atletes biedt niets meer dan wat de drie losse games al boden, met als enige extra een soort digitale kroegomgeving waar je kunt kiezen welk spel je wilt gaan spelen. Het spel bestaat dus eigenlijk gewoon uit de drie losse games, en ook wisselen tussen games kan enkel door het spel helemaal af te sluiten en vervolgens opnieuw op te starten. De integratie hiertussen had wel wat beter uitgewerkt mogen worden met bijvoorbeeld overall statistieken per speler of de mogelijkheid om een combinatietoernooi van verschillende sporten te spelen. Helaas zit dat er dus niet in en biedt het spel dus puur Hustle Kings, High Velocity Bowling en Top Darts ineen.

pool

Hustle Kings
Hustle Kings is poolen in HD en ziet er prachtig uit. Je kunt verschillende varianten spelen zoals 9-ball, killer, black ball en 8-ball. Daarnaast speelt het spel ook gewoon goed weg. De physics zijn realistisch, met welke snelheid en waar je een bal precies raakt heeft invloed op waar de bal naartoe gaat. Voor elke bal die je erin schiet ontvang je punten, en bij lastige ballen ook nog extra punten. Deze punten kun je vervolgens uitgeven in de Hustle Kings Store voor extra's zoals avatars, nieuwe spellen en trick shots. De careermode zorgt voor een lange levensduur en natuurlijk kun je ook online of offline tegen vrienden of onbekenden spelen. Hustle Kings is één van de beste, zo niet de beste, poolgames die er is en werkt erg goed met de Move-controller.

darts

Top Darts
Top Darts is darten met de Move-controller. Het dartbord verschijnt op je tv, mik en maak vervolgens een gooibeweging met je Move-controller om de pijl daadwerkelijk in het bord te gooien. Hoe hard je gooit en hoe je de Move-controller precies houdt, heeft invloed op of je pijl uiteindelijk op de gewenste plaats belandt. In eerste instantie zal het gooien vrij makkelijk zijn, maar je kunt hulpmiddelen uitzetten waardoor het steeds lastiger wordt om precies goed te gooien. Het spel bevat het bekende 501 gooien, tournament en een league mode maar het leukst zijn toch wel de minigames die erbij zitten waarbij je niet gewoon triple twintig moet gooien maar specifieke getallen zoals bij de Tetris-kloon Stack Up, waar je vallende blokken wegspeelt door het nummer wat erop staat te gooien. De meeste spellen zijn met meerdere mensen te spelen, maar helaas wel enkel offline. Het spel biedt een goede en uitgebreide dartervaring met erg mooie graphics.

High Velocity Bowling
High Velocity Bowling is de minste titel van de drie, vooral omdat het een stuk minder toegankelijk is. Het omgooien van wat kegels is niet zo lastig, maar het gooien van een spare of strike wel. Om dit te kunnen doen, moet je de besturing van het spel goed onder de knie krijgen en daar kan veel tijd in gaan zitten. Tijd die enkel de echte bowlingfan hierin wil steken. De online modus van het spel is voor de gemiddelde speler dan ook totaal overbodig, want daar word je met 200+ punten van de baan gegooid. Deze game is dus enkel leuk om offline te spelen tegen mensen van vergelijkbaar niveau. De game probeert te realistisch te zijn door ook dingen als baanoliepatroon mee te nemen en tig ballen met elk hun eigen eigenschappen, terwijl de gemiddelde gamer het verschil hierdoor echt niet op zal merken. Kortom, alleen voor mensen met te veel tijd of die met vrienden puur voor de gezelligheid wat ballen willen gooien.

bowling

Het is erg jammer dat After Hours Atletes niet meer biedt dan enkel de drie sporten die we al eerder in de online store hebben kunnen vinden. Er één overkoepelend geheel van maken zou het spel al net dat beetje extra kunnen geven, maar dat zit er helaas niet in. De spellen an sich zijn wel de moeite waard, waarbij High Velocity Bowling helaas wel de mindere is. De andere twee spellen maken dit echter helemaal goed, en voor af en toe is High Velocity Bowling ook best leuk! Mocht je één van de games al hebben, dan zal deze bundel waarschijnlijk geen goede koop voor je zijn, maar mocht je nog geen van deze games in huis hebben dan is het een prima deal waar je zeker wat leuke avonden mee gaat beleven!

Cijfer
+ Twee van de beste Move-games van PSN
- Geen extra's of nieuwe dingen