Shootpad

Onlangs werd FOK!games uitgenodigd om naar de Amsterdam Arena te komen om daar een presentatie bij te wonen van een nieuw type voetbal-controller: de Shootpad. Met dit apparaat moeten voetbalgames realistischer dan ooit worden. Een kans om op het veld van de Arena te komen lieten we natuurlijk niet aan ons voorbij gaan en dus gingen we een tijdje terug vroeg in de ochtend naar Amsterdam om eens te kijken of de Shootpad inderdaad zo\'n revolutie zou worden.

Om 12.00 verzamelde de gamespers en de winkelhouders zich in de voorruimte van de Arena om een half-uurtje later het veld te betreden van de Amsterdam Arena (niet helemaal het veld, de presentatie was ernaast). Er stonden gelukkig mensen klaar met hapjes en drankjes -wie wil er nu in godsnaam om 12.30 al borrelen met wijn- opdat we niet hongerig of dorstig waren tijdens de presentatie die zou volgen. Omdat een deel van de aanwezigen uit het zuiden van België kwam werd de presenatie opgedeeld in twee stukken; een Nederlands gesproken gedeelte en een Frans gesproken gedeelte. Gelukkig begon de Nederlandse, het zou namelijk erg zonde zijn om gelijk in slaap te vallen omdat je er toch niks van snapt en dan de presentatie te missen die wel interessant was.

In het kort werd uitegelegd wat de Shootpad nu daadwerkelijk inhoudt. Zoals al te zien was is de Shootpad een soort mat met daarop een plastic bal gemonteerd en twee kleine plastic vlaggetjes. Deze vlaggetjes zijn er niet alleen voor de sier, ze hebben namelijk interne sensors die ook weer gebruikt worden om de controller te gebruiken. Naast dit alles heb je ook nog een kleine controller die je in je handen houdt. Dit ding doet denken aan de analoge controller die we ook van de Wii kennen, sterker nog, als ie een vrolijk kleurtje had gehad, had je ze niet kunnen onderscheiden.