Fury

Je zult merken dat je enorm vaak dood zult gaan in de game, gelukkig lijkt de game wat dat betreft meer op een FPS dan op de gemiddelde MMO game want het duurt over het algemeen minder dan een seconde voor je weer vrolijk rond kan huppelen en met vuurballen kan strooien. Door het doden van tegenstanders win je niet alleen geld maar ook Essence, het zeldzame goedje waar iedereen uiteindelijk om strijdt. Deze Essence kan je gebruiken voor het voltooien van Trials, waarmee je weer nieuwe spells en mogelijkheden verdient (die komen in de vorm van teruggevonden herinneringen, met een leuk verhaaltje erbij waar de herinnering vandaan komt). Het winnen van meer Essence betekent ook meer Rank-punten, waarmee je weer sterker wordt, met als voornaamste voordeel dat je duurdere en betere wapenuitrustingen kunt dragen.

Ook op het gebied van het vechten zelf is nog enige afwisseling te vinden, het is niet allemaal simpelweg Deathmatch, zo is er ook Team Deathmatch, een soort doden-scoren-en-claimen mode en soort multi Capture The Flag, met meerdere kristallen die geclaimd moeten worden welke ook weer gestolen kunnen worden. Dit klinkt op zich allemaal prima en het werkt ook allemaal best aardig. Het vechten leert snel, er zijn veel verschillende spells te vinden, dood gaan maakt niet zoveel uit dus risico\\\'s zijn makkelijk genomen, je legt je nergens aan vast met je karakter en je bezit zelfs de mogelijkheid om meerdere karakters tegelijkertijd te hebben lopen.

Wat echter wel een groot probleem voor de game is, is de manier waarop je in een gevecht komt. Je moet dus in een wachtrij gaan staan tot er ergens een game is afgelopen en op het punt staat om weer te beginnen en dit duurt vaak minstens een minuut, met nog eens extra wachttijd op het slagveld totdat je aan de slag mag. Het komt echter ook voor dat je vijf minuten aan het wachten bent op de game en dan nog een iets minder dan een minuut in de game zelf, met in de tussentijd niets anders te doen dan rondrennen door de wereld waarin niets gebeurt. Ook is het heel erg jammer dat de game zo oppervlakkig is, gevechten voelen al snel hetzelfde en zijn vaak ook ongebalanceerd doordat er mensen rondlopen met twee keer zoveel hitpoints als anderen. Ook als er bots meedoen (bijvoorbeeld in de doden-scoren-en-claimen spelmodus) valt op dat deze het denkniveau van een gemiddelde slak hebben. Ook het begin van de game is niet erg sterk, alles wordt via tekst uitgelegd en er wordt te veel informatie achter elkaar richting de speler gepompt, waardoor het overzicht verloren gaat.

Grafisch is de game ook al niet briljant, de game maakt weliswaar gebruik van de Unreal 3 engine maar lijkt hier niet echt profijt van te hebben, sterker nog de bekende texture-pop (na het laden van het level zijn alle textures erg lelijk en wazig en worden langzaamaan allemaal ingeladen, gebeurt ook als je snel rondrent door de wereld) heb ik nog nooit zo sterk gezien. Daarnaast zijn de karaktermodellen ook al niet erg fantastisch, met ook nog eens weinig verschillende hoofden en haarstijlen beschikbaar. De spells zien er ook al niet erg spectaculair uit, de interface bevat te veel informatie waardoor deze onoverzichtelijk wordt en de icoontjes voor de verschillende spells lijken soms erg veel op elkaar. Ook het geluid is niet erg bijzonder, nergens komt voice-acting aan bod, de spells klinken redelijk en de muziek kabbelt onhoorbaar door op de achtergrond.