FIFA Street 2

Erg belangrijk in een teamsport zijn natuurlijk je medespelers, want met slechts een topspeler in een team red je het niet. Helaas is de AI in het spel van een laag niveau. Zowel je medespelers als de tegenstanders zijn niet echt agressief op de bal en wachten liever totdat deze naar hen toekomt. Ook keepers staan een beetje zinloos in hun doel te wachten, ook al komt er een bal aan. De keeper zelf heeft niet zoveel invloed op het wel of niet scoren omdat de opgebouwde combo voor het schot veel belangrijker is dan het schot zelf. Enkel een hele sterke keeper heeft hier een beetje invloed op. De beste strategie lijkt te zijn om op je eigen helft tricks te doen om zo vervolgens met behulp van de gamebreaker gemakkelijk te kunnen scoren.

Ook de bal doet niet altijd wat je van hem verwacht. De bewegingswetten gelden niet voor de ballen in dit spel waardoor een bal aan de voet van een bepaalde speler vastgelijmd lijkt of deze een hele vreemde beweging in de lucht maakt.

Natuurlijk is niet alles slecht aan FIFA Street 2. Het spel bevat goede mogelijkheden om je te verdedigen tegen tricks. Hiervoor moet je op het juiste moment de aangegeven toets indrukken. Alle tricksanimaties zien er erg mooi uit, net zoals het gehele spel. Alle spelers bewegen vloeiend en grafisch is er helemaal niets op het spel aan te merken.

Een ander groot pluspunt is de muziek in het spel. Vroeger was dit soms nog het ondergeschoven kindje, maar tegenwoordig is dat meestal niet meer het geval. Bij FIFA Street 2 is de muziek erg goed gekozen en goed passend bij het spel. De soundtrack bestaat uit 38 liedjes van onder andere Ivory, Lethal Bizzle en Munich. Helaas is er tijdens de wedstrijden geen muziek, maar enkel in de menu’s.

Naast \\\'Rule the street\\\' kun je natuurlijk even snel een balletje trappen, maar je kunt ook deelnemen aan een straattoernooi met acht teams. Dit toernooi werkt met een knock-out systeem waarbij je bij een verloren wedstrijd direct uit het toernooi ligt. Je begint dus gelijk al in de kwartfinale, en na twee gewonnen wedstrijden zit je al in de finale. Vaak wordt er hierbij in landenteams gespeeld, maar helaas zit Nederland hier niet bij. Als je de computertegenstanders niet uitdagend genoeg vindt dan kun je ook nog een wedstrijdje spelen via Ad-hoc, wat waarschijnlijk ook het leukste deel van het spel is, mits je vrienden hebt met een PSP en FIFA Street 2 natuurlijk.

Ter afwisseling van al het gewone straatvoetbalgeweld bevat het spel nog een tweetal mini-games. In de eerste moet je proberen om in twee minuten zoveel mogelijk ballen langs de keeper te schieten en in de tweede moet je binnen de gestelde tijd vanuit zes verschillende gebieden in het veld scoren. Beide spelletjes zijn best leuk voor even, maar na een paar minuten heb je ze wel gezien.