Game: Singles - Flirt Up Your Life

Singles Flirt Up Your Life is een verslavend spel. Na de eerste tongzoen is het echt een wedstrijd om je Singles zo snel mogelijk verder te laten gaan. Dat is echter niet zo eenvoudig, na een paar lange tongzoenen neemt je Sensuality niet meer verder toe en moet je iets anders verzinnen om de relatie uit te bouwen. Ook moet je tijdens het zoenen niet vergeten de Hunger en Body metertjes in de gaten te houden om te voorkomen dat één van de partners ineens wegloopt.

Het is verfrissend om te zien dat er normaal omgegaan kan worden met seks en romantiek, het spel gaat er op een volwassen manier mee om. Loop je in het begin van de relatie in je ondergoed, of naakt, door het huis dan zal de ander dat raar vinden en je Single zal snel iets aan gaan trekken. Later in het spel kijkt niemand er raar van op.

Helaas zijn er ook enkele minpunten. Wanneer je een Standard Game speelt, loopt er op de achtergrond een verhaal mee. Soms krijg je aan het eind van de dag ineens een conversatie, die in het geheel geen rekening houdt met je vorderingen op het romantische vlak. Zo kan het gebeuren dat je al dagen in het "tongzoenen en knuffelen" stadium bent, terwijl het verhaal je dan ineens laat zeggen "je bent een geweldige huisbaas, maar waarom kijk je zo naar me, probeer je me soms te versieren?" of "Ik heb niets te doen vanavond, zullen we samen naar de televisie kijken?" terwijl je uiteraard hele andere dingen van plan was. Nog een negatief puntje is, dat het spel soms een paar seconden bevriest. Gedurende het verstrijken van de dag verandert de lichtintensiteit. Gedurende die wisselingen hapert het spel soms even, je krijgt dan een Zzzz icoontje in beeld. Ook als je van het Build-scherm naar het Needs-scherm wisselt gebeurt dit vaak. Tenslotte werkt dit spel met de StarForce copy-protection. Heb je bepaalde soorten software voor het maken van backups op je computer, dan kan dat problemen geven. Bij het opstarten van het spel zal het systeem eerst je CD controleren op echtheid, dat kan soms even duren.

Het spel en de handleiding zijn geheel Engelstalig. Wel zit er een blaadje met verkorte instructies in het Nederlands bij in het doosje. Het spel kost 29,99 euro en heeft in Nederland een 16+ rating.

Het spel ziet er mooi uit. Je kan alles vanaf een afstandje bekijken zodat je goed overzicht hebt, of tot heel dichtbij inzoomen. De Singles praten in een fantasietaaltje en de muziek is niet geweldig. Je mist niets als je zonder geluid speelt. Omdat je steeds met andere personen kan spelen, steeds een andere inrichting kan kiezen en steeds een andere aanpak kan proberen (je zou zelfs kunnen proberen zo snel mogelijk knallende ruzie te krijgen) is de replay-waarde erg hoog.

PluspuntenMinpunten
  • Verslavend
  • Verfrissende kijk op seks