Battlefield 2: Modern Combat

Het draait natuurlijk eigenlijk allemaal om de multiplayer ervaring bij de Battlefield-serie en dat geldt net zo goed voor de console-versie. Op de Xbox 360 doe je dit natuurlijk via Xbox Live. Je kunt het hierbij opnemen tegen maximaal 23 andere spelers verdeeld over twee teams. Je doel hierbij is in de meeste gevallen het veroveren van een aantal vlaggen op de kaart en ervoor zorgen dat de vijand ze niet terugkrijgt.

Het leuke hiervan is dat je dit ook weer met allerlei voertuigen kunt doen. Zo kom jij aangestormd met een tank en schiet iemand anders je te hulp vanuit een helikopter. Dit maakt het slagveld heerlijk chaotisch en heb je constant het gevoel dat je leven maar van korte duur zal zijn. De maps waarop je speelt zijn heerlijk groot en bieden veel meer variatie dan die van Battlefield 2 op de PC. Je speelt op tropische eilanden, in de woestijn, maar ook bijvoorbeeld in de sneeuw. Ze zitten daarnaast prima in elkaar met voldoende plekjes om even tot rust te komen of om als sluipschutter een groot gebied onder vuur te nemen.

EA heeft inmiddels een hoop geleerd van eerdere spellen met Xbox Live, want inmiddels werkt het allemaal als een zonnetje en zul je maar zelden last hebben van een beetje lag. De menu structuur steekt goed in elkaar en je kunt binnen de kortste keren een lekker potje knallen.

Een groot verschil met de versies op de \\\"oude\\\" consoles is natuurlijk de grafische pracht. Al mag je hier nog niet eens echt van spreken. Het ziet er natuurlijk stukken beter uit, maar echt indrukwekkend is het nergens. Het ziet er prima uit, maar je zult niet met open mond voor je scherm zitten. De effecten en de textures hebben een likje verf gekregen, maar daar lijkt het dan wel een beetje bij op te houden. Iets dat erg storend is op een gewone diepe tv is dat de game wel erg donker lijkt. Hoe je ook met je afstandsbediening speelt; het blijft een erg donkere game. Erg jammer, want je raakt nog wel eens de weg kwijt in een huisje omdat je letterlijk zwart ziet.

De geluidseffecten klinken erg goed op een 5.1 set. Je waant je nogal snel in een oorlogsgebied. Dit geldt ook voor je buren die snel de ramen en deuren zullen sluiten om vervolgens gespannen radio en televisie aan te zetten. Het is nog net geen Call of Duty, maar dit klinkt als muziek in de oren. De muziek zelf doet dit echter minder, want na een paar uurtjes heb je die epische muziek wel gehoord. Deze past zich ook nog eens aan op de hoeveelheid actie om je heen en kan je dus af en toe tot waanzin brengen. Gelukkig is het een fluitje van een cent om je eigen muziek van je PC af te streamen!