RF Online

In RF Online krijg je meteen in het begin al een paar kleine missies om je level wat hoger te krijgen. In missie één is het de bedoeling naar level 3 te gaan en langzaam maar zeker krijg je de opdracht steeds sterkere wezens in de pan te hakken.

De meeste missies beginnen in de enorme basis. Daar vind je andere characters die je hulp nodig hebben en winkeltjes om van allerlei dingen te kopen en te verkopen. Het communiceren met de NPC\\\'s (Non Playable Characters) gaat simpel en ook de onderhandelingen tussen twee spelers gaat erg veilig met behulp van een apart exchange venster waarin beide partijen zowel de goederen moeten goedkeuren als de ruil zelf.

De omgevingen waar je naar toe moet zijn zeer weids en uitgestrekt. Je kunt uren en uren door grote heuvelachtige velden lopen, maar ook grotten, bruggen en natuurlijk woestijnen zijn zeer rijk vertegenwoordigd. Alles ziet er prachtig uit, maar het is wel erg kaal en dat kan de reis naar een missie erg saai maken. Gelukkig zijn er andere manieren van transporteren.

Alhoewel je in het begin alleen maar wat loopt te hakken, verandert dat na een level of 20 in wat meer interessantere missies waarin je met een team een bepaalde opdracht moet vervullen of hele grote wezens moet verslaan.

Het gebruik van items en skills is duidelijk opgetekend in de verschillende vensters. Met een druk op de knop verschijnt het venster en kun je bekijken wat je skills (s), inventory (i) of journals (j) zijn. Het wandelen zelf gebeurt met de linkermuisknop en met de andere knoppen of het scrollwiel verander je de camera. Communiceren met andere spelers gaat vanzelfsprekend via het chat-venster.

Het vechten kan op twee manieren te weten Person versus Environment (PvE) en de Race versus Race (RvR). In PvE is het jij tegen de woeste natuur, waarbij RvR je tegen de andere twee rassen kan gaan vechten. Je kunt niet tegen je eigen soort vechten.