CD Review: One Two Trio - 300% Feest

Bij het luisteren van deze cd komt het gezellige gevoel van de carnaval weer boven. One Two Trio heeft leuke, algemene liedjes met een hoog meezinggehalte en dat brengt de sfeer er helemaal in. Zelfs bij het alleen op je kamertje zitten met een cd'tje in de speler.

Na een introotje waarin het publiek de naam van de band scandeert kan het optreden beginnen. Een regen aan bekende en minder bekende liedjes passeert de revue. 'Haantje Op De Toren' mag als spits fungeren, waarna in 'Schoolreismelodietjes' een aantal echte schoolreisliedjes worden gezongen. Wat dacht je van het welbekende 'Potje Met Vet? Ook 'We Gaan Nog Niet Naar Huis' hoort erbij en natuurlijk mag 'Mijn Tante Uit Marokko' niet ontbreken. Voor sommigen zal dit allemaal vreemd in de oren klinken, kinderachtig zelfs, maar als je ervan houdt is dit gewoon hele vrolijke en gezellige muziek.

Naast het (in Nederland) wereldberoemde 'Zigeunermeisje' en de verzameling liedjes in 'Liedjes Van Lopez' bevat de cd ook een aantal eigen nummers, die afgezien van de bekendheid weinig onderdoen voor de andere nummers. Sommige mensen zeggen "One Two Trio klinkt altijd hetzelfde" en daar hebben ze groot gelijk in. Maar ik zeg liever "One Two Trio klinkt altijd gezellig" en dan lieg ik niet denk ik, al is mijn definitie van gezellige muziek misschien de jouwe niet.

Hoe dan ook, met het nieuwe album van One Two Trio is er een einde gekomen aan de paar jaar stilte op productie gebied (want ondertussen trad One Two Trio natuurlijk gewoon op door het land). Het nieuwe album is naar eigen zeggen "misschien wel het beste album" en hoewel ik niet alle albums helemaal ken, kan ik me dit goed voorstellen. 300% Feest is het luisteren zeker waard als je van gezellige feestmuziek houdt!

Tracklist:

1 - Intro - 0:16
2 - Haantje Op De Toren - 3:17