CD: Tom Novy - Ibiza Sessions

Bij het horen van de naam Tom Novy zullen niet veel mensen bevestigend knikken. Deze Duitse DJ/Producer (hij komt uit Munchen om precies te zijn) hoort hier nog niet thuis in het rijtje van grote DJ's, toch kent bijna iedereen zijn hit 'Your Body' van vorig jaar! Dat zal waarschijnlijk dan ook de reden zijn dat zijn vijfde compilatie-cd, Ibiza Sessions, in Nederland nu wat meer aandacht krijgt.

Ibiza Sessions, of eigenlijk Nouveau Niveau Volume Two (maar zeg nu zelf, dat klinkt niet), bestaat uit twee cd's; de 'grill side' en de 'chill side'. De grill side klinkt al redelijk chill, met veertien tracks die een beetje te laat als mix uitgebracht worden. De zomer is namelijk voorbij, niet de beste tijd om met hits als 'Always and Forever' van Chocolate Puma en 'Yeah Yeah' van Bodyrox aan te komen. Bovendien zijn die nummers al op genoeg compilaties te vinden en is de toegevoegde waarde ervan dus nihil. De tracks zijn behoorlijk gevarieerd, en zeker in de eerste helft van de mix is dat een beetje storend. De tweede helft klinkt beter, met wat meer tech-sounds, maar het geheel blijft een beetje zouteloos.

De chill side belooft nog wat relaxter te worden. Helaas is ook deze mix meer een aaneenschakeling van nummers dan één geheel. Met twaalf tracks moet je ruim een uur door zien te komen, en dat valt niet altijd mee. Okee, alle nummers hebben wel de Ibiza-factor; het tempo, een synthesizer die heel rustige melodieën speelt, de 'lazy-sounds' om het zo maar even te zeggen. Toch is het overgrote deel van de nummers ronduit saai, en omdat ze samen ook geen mix vormen, blijft er niet veel van over. Zelfs 'Unexpected' van Tom Novy zelf, op zich een prima track, verandert daar niet veel aan.

Ter verdediging van het album kan worden aangevoerd dat we in Nederland wat laat zijn met het album, in Duitsland ligt het al wat langer in de winkels. Dat verandert echter weinig aan de kwaliteit van de tracks en de continuïteit van de mix, de eindconclusie kan dan ook niet anders zijn dan dat er betere cd's zijn om je geld aan uit te geven.

Label: Groove Attack Releasedatum: 18-09-06 Waardering: