CD: Tremble Tracks presents Jumpstyle Part 3

Zoals in iedere branche zijn er ook in de muziek trends. Zo is op dit moment in de dance-wereld jumpstyle mateloos populair. Met bijbehorend dansje (zie hier bijvoorbeeld, of voor een iets langzamere doe-het-zelf versie hier), is deze muziekstroming van onze zuiderburen over komen waaien. Het aantal compilaties schiet als paddestoelen uit de grond, en één daarvan is de compilatie Jumpstyle Part 3, van Tremble Tracks, aan elkaar gedraaid door DJ Genius.

Op het eerste gezicht verrast Jumpstyle Part 3 qua uiterlijk in ieder geval niet. De digipak maakt de uitstraling in ieder geval iets luxer dan wanneer een standaard jewelcase verpakking zou zijn gebruikt, maar verder heb je gewoon te maken met een mix van 23 tracks, met een totale lengte van krap 74 minuten. Na een korte inspectie is er wel iets dat deze compilatie van andere onderscheidt: zes van de 23 tracks zijn exclusief te horen op Jumpstyle Part 3! Aangezien enkele daarvan van de hand van DJ Genius zelf afkomstig zijn, en Robert de Wit als één van de upcoming jumpstyle talenten geldt, mag je dan heel wat verwachten!

Exclusieve tracks of niet: de mix komt maar traag op gang. Pas bij het vierde nummer heb je het idee dat je naar jumpstyle zit te luisteren, en er had absoluut op een hoger tempo begonnen mogen worden. Echt op gang komt de mix bij de zevende track: 'Devil's Fiction 2006' door DJ Yves meets Chaps & Rolay. Vanaf dat moment is het tempo weliswaar acceptabel, maar de kwaliteit van de tracks is gewoon net niet goed genoeg om een onuitwisbare indruk achter te laten. Slechte tracks staan er niet op, en de exclusieve tracks zijn een leuke toevoeging op het geheel (in het bijzonder de nummers van Franky Cabone en Bad Boyz), maar echt los gaan doet de mix nergens en dat is jammer.

Met Jumpstyle Part 3 haal je absoluut een redelijke mix in huis, maar met de hoeveelheid compilaties die er op ieder moment te krijgen is, is dit waarschijnlijk niet de beste van het moment.

Label: Tremble Tracks Releasedatum: 19-06-06 Waardering: