Event: Koninginnedag - Museumplein 2005

Op zich kun je zeggen wat je wilt van de line-up deze middag, maar eigenlijk was er voor ieder wat wils. Ik vond in ieder uur wel iets verschrikkelijk, dat bij het publiek - een deel ervan althans - goed werd ontvangen. Hoe later op de dag echter, hoe beter de optredens over het algemeen werden. Lange Frans & Baas B waren een publiekstrekker, Ferry Corsten deed het ook wel aardig en Darkraver - komt ie dan he - smeet in het rond met zijn gigantische Bacardi-fles.

Na de maffe sprongen en gezichten van de zanger van The Sheer, die na de vele live-optredens echt wel weten hoe ze een potje moeten rocken, stapte Elize het podium op. Het publiek leek niet super enthousiast, maar Elizes uiterlijk kon volgens mij iedere aanwezige man wel bekoren. Ik heb er een paar fotootjes extra van genomen in ieder geval! Snappie mag van mij bij de fietsbel van de Gebroeders Ko worden opgeborgen, de hitjes van Dave McCullen en Dr Kucho voegden helaas ook weinig toe aan de dag.

Het laatste uur van de middag was onder andere voor Within Temptation, die ook goed speelden. Voor het jongere publiek was er K-liber, die een erg leuk optreden gaven! Cabin Crew en Candeejay deden hun dance-dingetjes en daarna was het tijd voor de avondoptredens. Di-rect speelde goed, al kwamen vooral de hits weer langs, en later een 20 minuten durend optreden van Kane. Ik ben geen fan, maar Dinand straalt wel wat uit en ook al wisselt de samenstelling van de band zo nu en dan; spelen kunnen de jongens wel! Dat kun je ook zonder meer zeggen van Blof, wat een muzikanten. Niemand minder dan Marco V liet de mensen nog even flink dansen, voordat het om 22.00 uiteindelijk was afgelopen op het Museumplein.

Kijkend naar mijn reacties en die van het aanwezige - overwegend jonge - publiek, moet ik zeggen dat de dag een succes was. Aan het weer hadden we niks, maar de artiesten waren een leuke balans tussen de verschillende genres en mooi verdeeld over alle leeftijden. Mensen die van alles wat wilden zien, waren dit jaar op het Museumplein op de juiste plaats.