Game: Mario Sports Mix

Henk en Ingrid
De overige twee sporten zijn verder acceptabel: er zit weinig diepgang en weinig uitdaging in. Het is leuk om met vier vrienden tegen elkaar te spelen. Ga je echter met twee man tegen de computer spelen, dan merk je algauw dat er weinig uitdaging in zit, zelfs op een hogere moeilijkheidsgraad. De tegenstanders (en soms ook je teamgenoten) helpen daar ook niet veel bij. Je teamgenoten lopen doelloos rond en als jij een leep passje geeft waardoor zij alleen voor het doel staan, doen ze er gerust vijf seconden over om te bedenken wat ze met de puck/bal moeten doen. Tegenstanders doen precies hetzelfde; soms staan ze vijf seconden stil en zie je ze gewoon denken wat hun volgende actie gaat worden. Als de snelheid van het spel met een factor tien verhoogd was, dan was het een stuk interessanter geweest. De actie gaat nu te langzaam om interessant te blijven. Dan zie je precies waar de Wii voor gemaakt is: om met zoveel mogelijk mensen tegen elkaar te strijden. Dán wordt het spel pas interessant. En dat is jammer voor Henk en Ingrid, want die zijn maar met twee man.

msm4

Uiteindelijk kan je stellen dat Mario Sports Mix een leuk spel is als je met vier man gaat spelen. Dan kan je namelijk zelf de snelheid van het spel bepalen. Behalve bij trefbal, want de snelheid is daar niet te bepalen en daar gaat Nintendo ook de boot in. De overige drie spellen zijn verder prima te spelen, waarbij basketbal de meest interessante is. Heb je minder dan drie vrienden of speel je het spel met één andere persoon, dan zal de lol er snel vanaf gaan door de stupiditeit van de AI. Die zorgt er eigenhandig voor dat het spel nooit echt interessant wordt. En dat is jammer, want er zat genoeg potentie in om een leuke titel op de markt te brengen. Echter zorgen de AI en trefbal ervoor dat het spel nooit echt goed wordt, maar steeds middelmatig blijft.

Cijfer
+ Dynamische speelvelden
- AI is achterlijk
7,0
+ Met vrienden prima te doen
- Trefbal is te traag

PRIJZEN PRIJZEN!
En dan nu een prijsvraag. De afgelopen week is er een special online gegaan waarin de geschiedenis van Mario en sport beschreven staat. Mario Sports Mix is de nieuwste sport-game van de gezellige loodgieter en wij mogen drie exemplaren weggeven. Ga snel naar de prijsvraag-pagina om mee te dingen naar één van de prijzen!