DVD: Reservoir Dogs SE

Reservoir Dogs SE wordt verkocht in een mooie kartonnen box. In de box vind je twee dvd's en een boekje met wat achtergrondinformatie. Vooral de vormgeving van de binnenkant van de box valt op. Van enkele scènes uit de film zijn tekeningen gemaakt die voor de aankleding van de verpakking zijn gebruikt. Als je de verpakking uitgeklapt voor je hebt liggen, kijk je recht in de loods waar de film zich grotendeels afspeelt. Erg mooi gedaan.

Op het eerste schijfje staat de film in widescreen-formaat (2.35:1). Het geluid is perfect, naast Dolby Digital 5.1 kun je ook voor DTS-geluid kiezen. Daarnaast is er een stream met commentaar van cast en crew te vinden. De film is Engels gesproken en Nederlandse ondertiteling is optioneel.

Op de tweede dvd vinden we de extra's. Het zijn er best veel en ze zijn meer dan de moeite waard. Zo zijn er een aantal radioshows met interviews opgenomen. Zo hoor je bijvoorbeeld Gerry Rafferty van Stealer's Wheel vertellen over zijn nummer Stuck in the middle with you en dat hij bijvoorbeeld niet wist dat het onder een redelijke rauwe scène gemonteerd zou gaan worden.

Er zijn vervolgens interviews met de cast en crew te vinden, er zijn een aantal tributes en dedications opgenomen en de critici komen in een apart onderdeel aan het woord. De onvermijdelijke trailer is ook niet vergeten. Het leukst is echter het (Nederlandstalige) interview met George Baker over zijn hit Little green bag dat als titelsong voor de film gebruikt is. Ook de clip van het nummer is op de dvd gezet samen met het 'hoogtepunt': een foute commercial voor een verzamel-cd van de George Baker Selection. Humor!

Tot slot vergeet ik bijna de antwoordkaart die ook in de box gestopt is. Als je de antwoordkaart invult en retourneert ontvang je vijf 'exclusieve collector cards' van Reservoir Dogs. Geen idee of het wat is, maar ongetwijfeld erg leuk voor de die-hard Tarantino-fans.