PSV boort Chinese markt aan

PSV wil zich meer gaan richten op de Chinese Markt. De club uit Eindhoven heeft reeds een contract gesloten met een Chinese mediapartner. Direct gevolg hiervan is dat de eigen site een Chinees gedeelte krijgt.

PSV voorzitter Westerhof kondigde dit nieuws aan op de nieuwjaarsrepectie van vandaag. PSV zou graag met Feyenoord en Ajax in het project gaan samenwerken om zo een solidere basis te vormen. "Het Nederlandse voetbal als internationaal merk in China. Daar verwacht ik veel van."

Naast het betreden van de Chinese markt wil PSV ook een jaarlijks terugkerend eigen toernooi gaan organiseren, dit met hulp van hoofdsponsor Philips en de kledingsponsor Nike. Het toernooi hoeft niet per definitie jaarlijks in Eindhoven plaats te vinden. Ook hier wordt weer gedacht aan een door PSV georganiseerd toernooi in bijvoorbeeld China of Zuid-Korea.

Ook stond de voorzitter nog even stil bij de ramp in Azie. "Vol verbijstering hebben we allen toegekeken hoe de omvang van de ramp met de dag groter werd, en als familieleden of vrienden zich in het gebied bevonden, werd meteen contact gezocht. Wij zijn aan het bekijken hoe en op welke wijze wij als PSV de meest geschikte bijdrage kunnen leveren aan het oplossen van de problemen". Hierna vroeg Westerhof het gezelschap van sponsors, relaties, spelers, clubmensen en pers om één minuut stilte.