DVD: Tweemaal Tarantino

Op deze DVD vinden we de ‘original uncut & unrated version’ van True Romance. De kwaliteit van de transfer is geenszins perfect; het beeld is niet altijd even scherp en er is behoorlijk wat filmgrain aanwezig, wat zo nu en dan ten koste gaat van het detail. Het geluid is echter wel dik in orde. Je kan kiezen tussen twee geluidssporen, een Engelse Dolby 5.1 en een Engelse DTS 5.1 track. Dit laatste geluidsspoor is duidelijk de betere, met zijn heldere tonen en open geluidsbeeld. De film is te bekijken met een Nederlandse, Zweedse of Finse ondertiteling. Deze ondertitels kunnen ook worden uitgeschakeld.

Qua extra’s stelt deze editie van True Romance niet zoveel voor, zeker niet in vergelijking met de goedgevulde double-disc versie. Wij moeten het doen met een niet zo indrukwekkende trailer en een fotogalerie met maar liefst acht foto’s. Ook de inmiddels alom aanwezige chapter selection staat vermeld bij de extra’s; twaalf hoofdstukken is bovendien wel aan de geringe kant voor een film van bijna twee uur.

Voor uitzonderlijke extra’s hoef je deze DVD dus niet aan te schaffen. Wie echter alleen geïnteresseerd is in een prima actiefilm van Tarantino en Scott, kan voor een kleine tien euro dit True Romance schijfje moeilijk laten liggen.

Titel: True Romance: Original Uncut & Unrated Version Uitgever: DFW Genre: Actie / Drama / Romantiek Beeldformaat: Anamorphic Widescreen (16:9) Geluid: Dolby Digital 5.1 / DTS 5.1 Lengte: 120 minuten Extra's: Theatrical Trailer, Photo Gallery, Chapter Selection