Singstar Legends

Het was al weer enkele maanden geleden dat de laatste Singstar game in de winkels lag, dus de hoogste tijd om er weer een nieuw deel bij te leggen. De populairste genres zijn ondertussen al in Singstar Pop en Rocks verschenen en ook de 80\'s zijn al gecovered. Tijd dus om nog een stapje verder de muzikale geschiedenis in te duiken met Singstar Legends, die dertig klassiekers bevat die je thuis mee mag blèren.

Aan het Singstar concept is sinds het eerste deel weinig gewijzigd. Nogsteeds sluit je de twee microfoons aan op je PlayStation 2 waarna je een leuk liedje uit kunt kiezen, die je alleen of met z\'n tweeen kunt gaan zingen. Hierbij kun je kiezen om het hele nummer te zingen of een verkorte versie. Ook deze keer kun je je weer uitleven in een (mooi?) duet of gewoon gezellig met maximaal acht zangtalenten vooral voor de fun zingen. Het draait in dit spel gelukkig niet om zuiver zingen, maar om zingen op de juiste toonhoogten en natuurlijk de juiste melodie. Wat voor tekst je dan verder precies zingt maakt niet uit.

Nieuw aan deze singstar zijn natuurlijk de dertig legendarische liedjes die er op het schijfje te vinden zijn. Het spel bevat voor ieder wat wils met bekende namen als Nirvana, The Jackson 5 en Elton John. Helaas zijn veel van de liedjes wel redelijk gedateerd. Dit is op zich wel logisch is, want een legende word je natuurlijk niet zomaar. Voordeel hiervan is wel dat Singstar Legends door de hele familie gespeeld worden want iedereen kent wel een aantal liedjes van het spel. Sweet Home Alabama en Roxanne kan iedereen wel deels meezingen en (voor mij) onbekende liedjes als Reet Petite voegen weer een extra dimensie aan het spel toe want probeer maar eens een lied te zingen waarvan je alleen de tekst kan meelezen, maar geen idee hebt hoe het gezongen moet worden.