DTM Race Driver 2

De besturing gaat met digitale knoppen. Dit betekent dat je of volledig of niet een handeling uitvoert. Bij het gas geven betekent dit dus vol gas of helemaal niets.

<\/center>

Bij de besturing met de cursortoetsen gaat het nagenoeg hetzelfde, al is de gevoeligheid van het stuur iets minder strak dan het gas- en rempedaal. Het realisme houdt hier dus een klein beetje op. De meeste auto\\\'s zijn veel te krachtig om met vol gas weg te kunnen rijden en weer andere hebben een draaipunt dat je goed dient te begrijpen wil je ooit goed door een bocht heen kunnen scheuren. De analoge stick is weer een stukje beter met sturen dan de cursortoetsen, maar je hebt niet het idee dat je er een volledig stuur mee op je duim controleert.

<\/center>

Het is dus van belang dat je de wagen leert kennen en je weet wanneer je moet remmen en gas moet geven. Door middel van tikjes (af en toe een knop indrukken) of vol gas kun je het brok ijzer op vier wielen omtoveren in een fantastische driftende machine of in een losgeslagen bromtol die niet meer weet wat voor of achter is.

<\/center>

En daar komt nog bij dat je niet de enige bent op het circuit! Er rijden nog tien of twintig wagens mee die het je allemaal zeer lastig kunnen maken. De enige die last lijkt te hebben van schade en zichzelf continu aan het corrigeren is ben je zelf. De AI van de tegenstanders laat af en toe zeer te wensen over (zo kun je de andere auto\\\'s gebruiken om je toch goed door een bocht te botsen), maar rijden kunnen ze zeker!

<\/center>

Van je teambaas krijg je regelmatig tips en opmerkingen mee, al komen deze praktisch allemaal te laat. Zo kun je bijvoorbeeld allang vijf tegenstanders voorbij hebben gescheurd, over de kop geslagen zijn en je motor in de prak hebben gereden terwijl hij nog roept \\\"That\\\'s some great driving kid!\\\". Tuurlijk joh.