Fantastic Four

Speciale krachten vereisen natuurlijk speciale effecten. Je vier superhelden beschikken over de meest spectaculaire moves. Voorbeelden: Reed kun je rond laten tollen als een hoepel. Sue vlamt grote blauwe krachtvelden op de vijand af. Johnny kan vuurbollen uit zijn handen schieten en Ben kan grote objecten oppakken om ze naar de vijand toe te gooien. Of hij pakt gewoon een andere vijand op. Dat wordt allemaal mooi weergegeven. Grafisch is het spel dus ruim voldoende.

We gaan hossen in de bossen!<\/center>

Het camerawerk daarentegen is bedroevend. In zowel de single als de co-op mode kun je de camera bedienen met de C-stick. Het spel zelf denkt echter wel alle wijsheid in pacht te hebben en zal op eigen houtje de positie van de camera bepalen. Vooral als je net een bocht omgaat, zie je dus helemaal niets meer. Alleen een bruine muur of wat bladeren van een boom. Zeer frusterend. Zeker als er twintig bad guys om de hoek staan. Dan zijn er nog schermen waar je eerst naar beneden rent, maar kom je in het volgende scherm dan mag je, om dezelfde weg te vervolgen, opeens naar boven rennen. Lekker desoriëntered.

Even kijken wat we moeten doen. Het Ding doet... zijn ding.<\/center>

Die speciale krachten heb je natuurlijk niet oneindig. Onder de groene health-bar loopt een blauwe balk mee die je voorraad krachten weergeeft. Deze vullen zich langzaam maar zeker aan, maar je bent beter af door zoveel mogelijk vijanden te verslaan. Deze geven namelijk bij het overlijden een kleine blauwe of groene bol af. Loop je hierover heen, dan verzamel je respectievelijk krachten of gezondheid.

Vijanden vernietigen, button bashen, even een motor weggooien en weer button bashen.

Het geluid in het spel steekt nergens met kop en schouders bovenuit. Het is niet \\\"fantastic\\\", maar geeft wel extra sfeer aan het spel. Alles bij elkaar opgeteld lijkt het alsof de ontwikkelaars nergens een grote uitdaging hadden. Er is niet echt een moment dat je van verbazing naar je scherm staart of met open mond je tegoed doet aan de fantastische gameplay.

Euh Sue? Ik sta er nog voor!<\/center>

Alle tekst in het spel is geheel Nederlandstalig, handig voor diegenen die de Engelse taal niet helemaal meester zijn, maar sommige tekst is belachelijk of lachwekkend. \\\"Elleboogje\\\" als special move?