DVD: De club van Sinterklaas - De brieven van Jacob

De brieven van jacob"De brieven van Jacob, daar zit een luchtje aan". Dat is de catchy begintune van deze leuke serie die in 2004 werd uitgezonden op de zender Jetix. Jacob en meneer de Directeur zitten in de gevangenis, maar ook dit weerhoudt hun er niet van om het Sinterklaasfeest te dwarsbomen, om zo hun eigen speelgoed te kunnen verkopen. Brieven met het omkeeraroma zijn naar verschillende pieten gestuurd, en op deze manier proberen meerdere pieten onwillens de boel te saboteren. De spannende vraag is dan natuurlijk hoe het allemaal opgelost gaat worden, en wie heeft wat allemaal gedaan.

Net als in de eerdere series van de Club van Sinterklaas, ook uitgezonden door Jetix en tevens te koop op dvd, zien we ook hier onder andere Profpiet, Muziekpiet, de Hogehoogtepiet en de Wegwijspiet de spannendste avonturen beleven. Ook Sinterklaas is natuurlijk van de partij. De dvd bevat bijna vier uur non-stop plezier, opgedeeld in acht hoofdstukken. Gelukkig word je dus niet na iedere aflevering opnieuw getrakteerd op de startmuziek van de serie. Er zijn verder geen extra's te vinden op deze DVD, maar wat wil je met vier uur materiaal. De kwaliteit van het materiaal en het acteren is prima in orde. Het is een genot om te kijken naar de spannende afleveringen, met plots en twists die niet zouden misstaan in bijvoorbeeld de Donald Duck. De serie is met veel plezier gemaakt, en dat straalt er zeker vanaf. Geschikt voor zowel jong en oud.

Mocht je nu net niets te maken willen hebben met het plezier van de komst van Sinterklaas, dan ga je een moeilijke tijd tegemoet. Kun je er maar niet genoeg van krijgen dan is het snel naar de winkel rennen, en deze aan je collectie toevoegen. Voor de rest is deze dvd vol vrolijkheid, zeker gezien de lage prijs, een aanrader. En vooral om vier uur lang geen last te hebben van je kleine neefje.

Label: Bridge EntertainmentReleasedatum: 10 oktober 2006 Kijkwijzer: Waardering: