Company of Heroes 3 zet sterk in op campaign en herspeelbaarheid

Company of Heroes 3 speelt en oogt grotendeels hetzelfde als zijn voorgangers, met name zodra de strijd eenmaal los barst. Maar ontwikkelaar Relic Entertainment heeft in zijn meest recente dev diary aangegeven een 'sandboxachtige' benadering te hanteren in de singleplayer campaign.

Wat hiermee bedoeld wordt is dat missies op een heleboel verschillende manieren gespeeld kunnen worden. Naar eigen zeggen zijn campaign-missies ontworpen met flexibiliteit hoog in het vaandel, waardoor het niet uitmaakt welke company, eenheden of materieel ingezet worden. In Company of Heroes 1 en waren waren missies veel meer 'verhaalgedreven', met bijvoorbeeld een vast aantal specifieke eenheden, wat de variatie in aanpak flink beperkt.

In het derde deel uit de WO2-RTS franchise is dit niet langer het geval. Spelers krijgen vanuit de campaign map een scala aan opties om uit te kiezen voor iedere activiteit waarbij je een complete company aan soldaten en voertuigen tot je beschikking hebt waar je zelf uit mag kiezen. Je kunt bijvoorbeeld beslissen om met een Britse Compagnie aan de slag te gaan en zwaar in te zetten op artillerie, of juist sterk te focussen op speciale grondeenheden met een focus op logistieke ondersteuning.

Company of Heroes 3 focust op de Afrikaanse en Italiaanse fronts van de Tweede Wereldoorlog en moet aan het einde van dit jaar uitkomen voor pc.