Ubisoft: "Gamers begrijpen NFTs niet"

Nicolas Pouard, VP van Ubisoft's 'Strategic Innovations Lab', heeft in een ietwat opmerkelijke interview met Finder gereageerd op de negatieve feedback op Ubisoft's intrede in NFT-technologie. De Franse uitgever kondigde vorig jaar december Ubisoft Quartz aan, hun eigen winkel voor Non-Fungible Tokens. Het internet reageerde uiteraard super negatief.

"Het was de reactie die we hadden verwacht. Het is een concept dat lastig is om te begrijpen. Quartz is pas de eerste stap dat gaat leiden tot iets groters. We blijven features en services voor Quartz uitbrengen en uiteindelijk zullen spelers deze puzzel en de waarde die we aan spelers aanbieden begrijpen", aldus Pouard.

Later geeft Pouard toe een beetje gefrustreerd zijn met de reactie. Volgens hem ligt het ook deels aan de gamers: "Ik denk dat spelers niet begrijpen wat een digitale secundaire markt ze kan geven. Op dit moment geloven ze dat NFTs de wereld aan het vernietigen zijn en onderdeel zijn van ongebreidelde speculatie. Maar wij kijken naar het eindspel. Het eindspel draait om spelers de mogelijkheid te geven om hun items opnieuw te verkopen als ze er klaar mee zijn of als ze klaar zijn met het spelen van de game. In werkelijkheid is dit alles voor hen. Het is heel gunstig. Maar dat begrijpen ze op dit moment nog niet."

Wat Pouard hier niet vertelt is dat Ubisoft natuurlijk ook een percentage van elke verkoop van NFTs op Quartz ontvangt. De hoop lijkt te zijn dat ze op deze manier met weinig werk veel geld verdienen. Dat gaat alleen gebeuren als de NFTs van Ubisoft uiteindelijk ook echt iets waard worden, iets dat op dit moment twijfelachtig is.