Apex Legends voorzien van balans-patch

De eerste officële balance patch voor Apex Legends is sinds vandaag beschikbaar. Het betreft een nerf op de twee populairste wapens uit het spel, de Wingman en de Peacekeeper. Daarnaast zijn er een aantal crash fixes doorgevoerd.

De Wingman, het extreem sterke handkannon uit Apex, heeft ten eerste een minder hoge vuursnelheid gekregen (2.6 naar 3.1). Daarnaast is de headshot multiplier bij het gebruik van een skullpiercer hop-up verlaagd (2.5 naar 2.25). Verder is de nauwkeurigheid bij hip fire verminderd door een hogere spreiding bij het schieten die ook minder snel afneemt dan voorheen het geval was. De Peacekeeper shotgun heeft uitsluitend nerfs gekregen op het gebruik van een shotgun bolt, waarbij de vuursnelheid flink omlaag gegaan is bij alle levels van de shotgun attachment.

Voor beide wapens geldt tenslotte dat de spawn-rate een stuk lager is. Hierdoor moet de beschikbaarheid van de twee wapens in alle zones van de Outlands aanzienlijk zijn afgenomen. Daar tegenover staat dat energy ammo met een verhoogde spawn-rate een stuk beter te vinden moet zijn.

Ontwikkelaar Respawn heeft verder nog gezegd dat er ook balanskwesties ophanden zijn voor de legends zelf, zoals een veelgevraagde aanpassing in hit boxes van de verschillende personages. Sommige personages zoals Gibraltar en Pathfinder hebben aanzienlijk grotere hit boxes waardoor ze veel makkelijker te raken zijn dan andere helden. Deze en meer veranderingen kunnen we verwachten in seizoen 1, die naar waarschijnlijkheid volgende week aftrapt.