Origin sale drijft de spot met Steam

Origin, het softwaredistributieplatform van Electronic Arts, lijkt in hun meest recente reclame de spot te drijven met Steam. '70% off games you'll actually play', luidt de advertentie. De toon is gezet.

'Your backlog can wait', vervolgt de boodschap. Hiermee lijkt Valve een opdonder te krijgen van EA in verband met de vele indiegames, die eens in de zoveel tijd tegen bodemprijzen op Steam worden aangeboden, om vervolgens onaangeraakt in de backlogs van vele gamers te verdwijnen.

EA beweert dat de games die ze in deze sale aanbieden 'the real deal' zijn. Nu zal dat natuurlijk per persoon verschillend zijn, maar er zit een aantal titels bij die zeker de moeite waard zijn als je ze nog niet uit de budgetbak gevist had. Een greep uit de lijst: Dead Space 3 van €9,99 voor €2,99, Battlefield: Bad Company 2 van €9,99 voor €2,99 en Battlefield 3 van €19,99 voor €5,99. Bekijk hier de volledige lijst van de 51 titels-tellende sale.

Ondanks een moeilijke start en de vele kritiek op het softwaredistributieplatform van EA, doen ze recentelijk hard hun best om het imago op te krikken. Zo werden kort geleden ook al twee games gratis aangeboden (Dead Space en Battlefield 3) voor abonnees.

Origin sale
Burn!