Klanten T-Mobile niet gecompenseerd voor storing

Klanten van T-Mobile krijgen geen compensatie voor de grote netwerkstoring van maandag. De provider biedt wel zijn excuses, maar geen financiële vergoeding aan.

"Het is ontzettend vervelend, maar voor ons is dit overmacht", zegt een woordvoerder dinsdag. "We hebben met man en macht geprobeerd deze storing zo snel mogelijk op te lossen en onze klanten zo goed mogelijk te informeren."

Ongeveer twee miljoen klanten van T-Mobile konden maandag een groot deel van de dag niet bellen of sms'en. Ook mobiel internetten was voor velen niet mogelijk. Een technische fout in de verbindingscentrale in Amsterdam was de oorzaak. "Het systeem is losgekoppeld, waarna alles weer functioneerde", aldus de zegsman.

Klanten die een klacht willen indienen, kunnen terecht bij de klantenservice. Volgens de woordvoerder moeten zij wel begrijpen dat dit altijd kan gebeuren. "Het staat zelfs in de algemene voorwaarden. Het komt vaker voor en niet alleen bij ons." De storing duurde ruim acht uur. Maandagavond laat konden klanten weer bellen.