Belgen angstig voor 2000

Sinds deze week heeft Belgische Overheid een millenniumprobleem-infolijn geopend. Dat daar behoefte aan is blijkt wel, want sinds maandag is er een stijgende lijn in het aantal telefoontjes naar dat nummer van de Federale overheid.
Bij de Vlaamse Gemeenschap, die al langer een Y2K-helplijn uitbaat, hebben ze in de laatste week een gelijkaardige toename meegemaakt. De afgelopen week belde er zo’n tweehonderd man, tegenover een zestigtal in de voorafgaande weken. Bij de federale regering kregen ze afgelopen maandag nog 'maar' 210 burgers aan de lijn, maar gisteren waren dat er al 900. Een stijging van meer dan 450 procent.

Ook in Nederland is er in Den Haag een ‘millennium-crisiscentrum’ opgezet, hoorde ik van de week op het nieuws. Het centrum is vorige week geopend, en zal de komende maanden blijven functioneren voor eventuele “na-millennium-problemen”. De verwachting is dat de grootste drukte in het Nederlandse centrum in de eerste week van Januari komt. Op dat moment gaan de meeste mensen weer aan het werk, en kunnen bedrijven tóch nog problemen ontdekken.
Submitter:  Bron: <a href="http://www.zdnet.nl/zd.asp?ch=NI&artid=3904" target="bla">ZDNET</a>