Bordspel: Weerwolven het Dorp

Spelregels
:
De bedoeling van het spel is dat er enkele spelers burgers zijn en andere spelers zijn 's nachts mensetende weerwolven. Elke nacht wordt een burger de maaltijd van deze harige wezens en overdag is het aan de spelers om de weerwolven te vinden en te lynchen. Met verschillende rollen kan het spel veranderd worden wat spannende momenten kan opleveren. Het dorp bevat het basisspel met de uitbreiding, het is echter ook zonder de uitbreiding te spelen zodat het voor nieuwkomers makkelijk te introduceren is. Hiervoor staan alle regels vooraan in het regelboekje en daarna wordt de uitbreiding uitgebreid belicht. Naast een gedetailleerde handleiding zijn er ook een aantal tips die het de spelleider makkelijker maken om een leuk spel voor te schotelen aan de deelnemers. In de praktijk is deze uitbreiding door middel van de simpele speelkaarten erg goed te spelen en wordt het niet snel te ingewikkeld zoals het soms wel het geval kan zijn bij nieuwe maan.

:
Wil je voortaan wat meer diepgang in je weerwolven maar wil je het ook niet te moeilijk maken en casual houden, dan kun je het beste Weerwolven het Dorp aanschaffen. Deze is door zijn luxe uitvoering de beste keuze indien het je eerste aanschaf is, want je krijgt de uitbreiding er meteen bij. Wel vind ik het een stuk duurder ten opzichte van het basisspel, maar als ik vergelijk wat je ervoor terug krijgt zou ik deze toch aanraden. Een verfrissende toevoeging in een nieuw jasje, maar niet teveel veranderd om te vervreemden van loyale aanhangers. Een aanrader wanneer je vaak met grote groepen spelletjes speelt! Het enige nadeel is dat het spel niet te spelen is met minder dan acht spelers en dat maakt het dus erg specifiek.