Party: Resurreqtion

Voor alles een eerste keer, Resurreqtion was mijn eerste hardcore feest. Dat heb ik geloof ik ook geroepen tegen zo ongeveer iedereen die het maar wilde horen. Over hardcore, en hardcore-liefhebbers, doen veel vooroordelen de ronde. "Ze zijn allemaal kaal, dragen Lonsdale, zijn racistisch en zwaar gewelddadig omdat ze te veel speed slikken. Bovendien is hardcore eigenlijk zo'n minderwaardige muziekvorm dat je liefhebbers ervan meteen kunt uitroepen tot mongool, want die mensen hebben immers toch geen hersens."

Toen ik de Heineken Music Hall binnenstapte, verwachtte ik even iets van die gewelddadige, agressieve sfeer te proeven. Het tegenovergestelde gebeurde. De sfeer was uitstekend! Iedereen had zin in een feestje, mensen kwamen allemaal voor dezelfde muziek, de lokatie zorgde bovendien voor een niet te massaal, eerder intiem sfeertje. Maar natuurlijk beukte de muziek er op los!

Tja, die muziek. Van hardcore moet je houden, dat moge duidelijk zijn. Ik was bang dat ik de muziek toch niet echt geweldig zou vinden, maar ook dat viel reuze mee! Ik heb zo ongeveer alle optredens in de Black Box (grote zaal) meegekregen, slechts een paar in de Blue Box (kleine zaal). Daisy bijvoorbeeld, de Francaise die liet zien dat ze ook wat zuidelijker weten wat beuken is. Maar ook de Stunned Guys, die gekke Italianen die ook zin hadden in een feestje. In de Black Box was de sfeer de hele avond goed, hoewel er toch wel veel mensen al vrij vroeg stil stonden. Naar mijn mening lag dat niet aan de muziek, ik heb de hele nacht erg lekkere sets gehoord. In de Blue Box was wel een vechtpartijtje, maar dat kon snel worden opgelost zodat er weer verder gedanst kon worden.

Bij de laatste DJ, Outblast, leek het erop dat het feest een eindsprintje zou gaan krijgen, hoewel het al iets minder druk begon te worden rond zes uur. Toen ik uiteindelijk het ochtendlicht weer zag, wist ik in ieder geval dat ik een vet feestje had gehad. Doe mij nog een keer zo'n feest!

Ressureqtion krijgt van mij een 7.5

Op de volgende pagina's vind je foto's van feestgangers die deze zaterdag uit hun dak gingen in Resurreqtion.