Nvidia zorgt voor nog meer details in The Division

Ubisoft Massive en NVIDIA hebben samengewerkt om New York zo indrukwekkend en realistisch mogelijk te maken voor de pc-versie van
The Division. In de onderstaande trailer beschrijft Anders Holmquist, Technical Director van het spel, de NVIDIA technologie die is gebruikt in de game.

Onder andere betere schaduwberekeningen met PCSS, waardoor je zachtere schaduwen krijgt en HBAO+ die gedetailleerdere en realistischere schaduwen toevoegen aan objecten die door licht omgeven zijn. De pc-versie van de game draait op 60fps. Daarvoor zorgt de eigengemaakte engine Snowdrop.

In The Division ligt New York plat door een vrij dodelijk virus, en mag jij als teamlid van een speciale eenheid zorgen dat alles weer wordt opgelost. Ondertussen lopen er allerlei fracties rond die zelf willen overleven of hun eigen destructieve ideeën hebben om het probleem van het virus op te lossen.

Tom Clancy's The Division is vanaf 8 maart 2016 verkrijgbaar voor Xbox one, PlayStation 4 en pc.