Meer dan vijfhonderd claims na storing KPN

Bij KPN zijn sinds vorige week meer dan vijfhonderd claims binnengekomen van klanten die schade hebben geleden of hinder hebben ondervonden van de dagenlange storing in Frankrijk eerder deze maand. Dat laat een woordvoerder van het telecombedrijf dinsdag weten.

Door de storing konden duizenden Nederlandse vakantiegangers vorige week niet bellen, sms'en en mobiel internetten via hun normale netwerk. Mensen waren daardoor aangewezen op buitenlandbundels of telefoon- en internetlijnen in hun hotel. Vrijdag werd een speciale website gelanceerd waarop klanten een claim konden indienen.

Naar verwachting komen er in de komende weken nog veel meer schademeldingen binnen. De klachtensite blijft nog tot half september in de lucht om vakantiegangers die pas later terugkomen ruim de gelegenheid te geven om contact op te nemen.

KPN kan niet zeggen hoeveel geld er tot nu toe geclaimd is. "Daar hebben we nog geen beeld van. De meldingen variëren enorm", aldus de zegsvrouw. "Zo zijn er ook mensen die alleen een melding maken en nul euro claimen. Het is heel verschillend."

Behalve klanten van KPN werden ook gebruikers van Hi, Telfort en Simyo, telecombedrijven die gebruikmaken van het netwerk van KPN, getroffen door de storing.