The Old Republic krijgt gechoreografeerde gevechten

Greg Zeschuk van Bioware heeft te kennen gegeven dat de hand-tot-hand-gevechten in hun aankomende Star Wars MMO niet zoals traditionele MMO's zal verlopen. In MMO's als World of Warcraft, Warhammer: Age of Reckoning en Lord of the Rings Online worden gevechten tussen twee karakters vrij saai weergegeven. Beide personages staan een beetje door elkaar heen te zwaaien en aan de statistieken kun je zien wie er aan het winnen is.

Zeschuk wil dit in The Old Republic volkomen anders aanpakken. Elk gevecht krijgt namelijk een choreografie. De reden hiervoor is dat Zeschuk vindt dat dit gewerkt heeft in andere MMO's, maar in een MMO gebaseerd op Star Wars verwachten spelers gevechten zoals in de film. En dus levert Bioware wat de speler verwacht. In de game zul je gevechten zien waarbij bewegingen niet tot nauwelijks herhaald worden en zwaarden zullen elkaar daadwerkelijk raken.

“Star Wars is choreographed, it’s elegant; it’s big, powerful moves and lightning bolts flashing, but in a way that makes sense visually and aesthetically. One of the goals we have it to create this choreographed type of combat that looks as though it could be taking place in a Star Wars movie.”