P. Diddy wil Times Square ombouwen

Ieder land en zelfs iedere stad, heeft zo z'n eigen nieuwjaarstradities. In New York is dat het laten zakken van een kristallen bal op Times Square. Als het aan rapper P. Diddy ligt, ziet die bal er dit jaar ietsjes anders uit.

De rapper heeft de stad New York een bedrag van 1 miljoen dollar geboden, in ruil voor toestemming om de kristallen bal een eenmalige make-over te geven. Diddy wil dit doen om de bal te laten lijken op het logo van zijn Wodka-merk Ciroc, dat als logo een blauwe bal heeft. Het bedrag dat Diddy, ook bekend als Sean Combs over wil maken aan de stad, mag echter niet in de staatskas verdwijnen. Het geld moet verdeeld worden over verschillende goede doelen die de stad rijk is.

Het is nog niet bekend of de gemeente akkoord gaat met het aanbod van de rapper. Gezien de huidige datum is er nog maar weinig tijd om het plan uit te voeren, maar dat is volgens het marketingteam van Combs geen probleem, de materialen liggen klaar en de make-over kan in een half uurtje geschieden. Zelfs als de rapper de stunt niet voor elkaar krijgt, hoeft hij overigens niet bang te zijn dat zijn Wodka-merk te weinig aandacht krijgt rond de jaarwisseling. Combs heeft tientallen miljoenen dollars neergeteld om ervoor te zorgen dat advertenties van Ciroc op vele plekken binnen Times Square te zien zijn.


P. Diddy wil Times Square ombouwen  (foto: DAG)