Jongerentijdschrift Break Out! stopt

Icoon MediaHet jongerentijdschrift Break Out! (website) stopt ermee. De voornaamste reden hiervoor is dat "de oplage onder druk staat", aldus Hidde van der Louw van Sanoma Uitgevers, de uitgever van het blad, vandaag. Break Out! zag in 1996 het levenslicht. Op dit moment heeft het blad een oplage van 64.816 stuks.

Op 10 april zal een nieuw weekblad voor jongeren worden gelanceerd, dit tijdschrift krijgt de naam Spam. Het verdwijnen van Break Out! en de komst van Spam heeft tevens te maken heeft met de "veranderende doelgroepbehoefte", aldus Van der Louw. "Dat komt mede door internet. Jongeren lezen nieuwtjes over artiesten liever online. Een blad leent zich beter voor achtergrondverhalen en reportages."

Volgens Sanoma wordt Spam "een multimediaal jongerenmerk", waarvan het tijdschrift een onderdeel is. Het concept omvat ook onder meer internet, diensten voor mobiele telefoons en danceparty's. Spam richt zich op jongeren van vijftien tot negentien jaar; Break Out! trok een jongere doelgroep. In de week voor de lancering van Spam, verschijnt Break Out! voor de laatste keer.

Met dank aan ApC_IcE voor de submit.