Namco Museum: 50th Anniversary

Namco Museum: 50th Anniversary Arcade Collection is niet de eerste verzameling van Namco\\\'s arcadegames. Er zijn al vele verzameldisks verschenen met elk een andere verzameling van games erop. De meeste van deze verzamelingen zijn voor de PlayStation 1 verschenen, maar de recentste Namco verzameldisk is ook voor de Xbox, PlayStation 2 en GameCube verschenen. Deze disk bevatte de spellen Pac-Man, Ms. Pac-Man, Galaga, Galaxian, Dig Dug, Pole Position, Pac-Attack, Pac-Mania en Pole Position 2. De versie ter ere van Namco\\\'s verjaardag bevat dus acht nieuwe games in vergelijking met zijn voorganger, maar veel van deze acht games zijn ook al op de eerdere verzameldisks verschenen. Voor de echte verzamelaars heeft deze collectie dan ook enkel de game Galaga \\\'88 die nieuw is. Hoewel het dan misschien een hoopje bijeen geraapte games zijn die totaal niet nieuw zijn, is het wel een mooie disk om je verzameling mee te beginnen, en misschien ook gelijk te eindigen. Alle bekende Namco toppers staan op dit schijfje en andere verzameldisks van Namco zijn eigenlijk overbodig.

Mappy & Pac-Man
De verschillende spelletjes zijn nog vrijwel hetzelfde als vroeger. De ouderwetse gameplay is behouden met de bekende muziek, geluidjes en graphics. De spellen spelen vloeiend, alleen het laden van spellen gaat nogal traag. Het lijkt soms alsof er een supermooi spel ingeladen moet worden wat erg veel rekenkracht vereist waardoor de console zo lang bezig is met laden. Het teruggaan naar het menu, ook bekend als de \\\'virtuele arcade\\\', duurt minstens net zo lang. Als je graag van spel naar spel hopt dan zal dit je heel erg gaan irriteren.

Pole Position & X-Rally
De virtuele arcade is het enige waaraan je kunt zien dat je een recente game in handen hebt en niet een van twintig jaar oud. Het bekijken van de kasten gaat gepaard met muziek uit die tijd zoals She Drives Me Crazy en Talking in Your Sleep. De tracklist is met slechts vijf nummers niet echt uitgebreid te noemen, maar de virtuele arcade is dan ook niet interessant genoeg om er langer dan enkele minuten in door te brengen, wat tegelijk eigenlijk het grootste gemis van de game is. De game is uitgebracht om onder andere het vijftigjarige bestaan van Namco te vieren, maar dit komt helemaal nergens in de game terug. Je kunt geen speciale filmpjes unlocken waarin steeds stukjes van de geschiedenis van Namco getoond worden of een speciale ruimte in de arcade ontdekken waarin je ziet hoe een arcade game gemaakt wordt of hoe Pac-Man bedacht is. Namco Museum: 50th Anniversary Arcade Collection had net zo goed gewoon Namco Arcade Collection kunnen heten. Het verjaardags of museumaspect is namelijk nergens in de game terug te vinden.