Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Snake is namelijk degene die - soms letterlijk - op de grond de missies uitvoert. Hij sluipt, kruipt en klimt met het doel om onopgemerkt gebieden binnen te dringen. Wanneer je namelijk gespot wordt door bewakers, roepen ze meteen om versterking. Dit zou niet eens zo erg zijn als ze ondertussen ook niet probeerden om je lichaam te versieren met nieuwe gaten. Het is dan ook zaak om zo snel mogelijk weg te rennen en je in de bosjes ergens te verschuilen. Mocht je overigens geraakt worden dan heeft de game een leuke verrassing voor je in petto: je kunt herstellen van je verwondingen. Afhankelijk van de aard van de wond kan het wel noodzakelijk zijn dat je je eigen wonden moet schoonmaken, verbinden, zalven en dat je sneeën moet verbinden. Doe je dit niet, dan zul je langzamer herstellen. Een leuk tintje realisme.
Daarnaast heeft men uithoudingsvermogen aan de game toegevoegd. Door al het geloop, geren, geklim en geschiet raak je namelijk vermoeid en die vermoeidheid beïnvloedt hoe lang je achter elkaar kunt zwemmen, hoe goed je herstelt van wonden en hoe goed je kunt richten. Door tijdens de game voedsel te zoeken (je komt veel dieren en fruit tegen dus het is geen tot weinig extra moeite) kun je eten bewaren in je rugzak en op de momenten dat je voedsel nodig hebt doe je vervolgens een greep in je rugzak. Het leuke hieraan is dat je ook voedsel kunt verzamelen waarvan je ziek wordt - de ondertitel van de game is immers niet voor niets Snake Eater. Ook hier schiet je onvolprezen medicijnendoos je echter weer te hulp, want hij bevat ook anti-gif.