Boek: Patrick Arink - Broodje Aap Speciaal

Iedereen kent het verhaal van de vrouw die haar hond droogde in de magnetron. De hond overleefde het voorval niet en de vrouw klaagde de fabrikant voor 1 miljoen dollar aan, die ze kreeg. Dit soort verhalen en veel meer komen we regelmatig tegen. We horen ze niet alleen van de buren of familie, we lezen ze ook in wel gerespecteerde kranten, boeken, bladen en op internet. Vaak een reden om te denken dat ze dan ook waar zijn.

Patrick Alrink heeft al eerder een boek geschreven over broodje aap-verhalen in zijn boek Broodje @@p. Broodje Aap Speciaal is zijn nieuwe boek waarin hij weer een verzameling vol enge, spannende en grappige verhalen beschrijft. Na elk verhaal vertelt hij dan ook of het nu eigenlijk een waargebeurd voorval was of juist niet en dat kan nogal eens een verrassing zijn. Hij heeft veel verhalen nagelopen en uitgeplozen en vaak blijken de opmerkelijke nieuwsberichten toch te mooi om waar te zijn. Desalniettemin zijn ze leuk om te lezen en zo ook dit boek.

Patrick Alrink heeft heeft nogal veel interesse in broodje aap-verhalen. Niet alleen heeft hij nu twee boeken over dit onderwerp op zijn naam staan, hij runt ook de website www.broodjeaap.nl, waarop allerlei bizarre verhalen te vinden zijn. Zijn boeken zijn dan ook een bundeling van de verhalen die er te lezen zijn.

De verhalen zijn kort maar krachtig geschreven. Na elk verhaal vertelt Alrink of het waar is of niet en hoe hij dit weet. De verhalen zijn ingedeeld in categorieën, die dan meteen een hoofdstuk vormen. Religeuze, spannende, ontroerende en grappige verhalen komen aan bod, waarvan we vele al wel kennen. Het schokkende om te lezen is het feit dat zelfs nieuwsbladen die gerespecteerd zijn vanwege hun objectiviteit en goede onderzoeksmethoden, broodje aap-verhalen publiceren, die wij natuurlijk voor waar aannemen. Maar vanaf vandaag hoef je ze niet meer te geloven en kun je een hele verzameling broodje aap-verhalen zelf verspreiden.

Broodje aap speciaal is een leuk en verbazend boek, waaruit je toch aardig wat uurtjes plezier kunt halen en dat maakt dit boek een absolute aanrader!

Uitgever: Bruna ISBN: 9022991563 Pagina's: 167