Boek: Daddy Cool - Lisa Mainwaring

Men beweert dat ouderschap de laatste tijd nog moeilijker is geworden, dan het al was. Vooral als je allebei wilt blijven werken, maar je oppas altijd te laat is. Zoё en Dan zijn zo'n stel. Beiden hebben ze een mooie carrière in Londen, maar ook een tweeling van elf maanden oud. Als de oppas voor de zoveelste keer te laat komt, ontslaat Zoё haar op staande voet. ’s Avonds besluiten Dan en Zoё dat Dan stopt met werken en fulltime daddy gaat worden, omdat Zoё simpelweg meer geld in het laatje brengt.

In het begin loopt het allemaal nog niet zo soepeltjes. Zoё mist de tweeling enorm en Dan heeft zich verkeken op de hoeveelheid werk die twee kinderen en een huishouding met zich meebrengen. Net als ze allebei hun draai hebben gevonden, wordt Dan gevraagd om een interview te geven over hoe hij het moderne vaderschap ervaart. Vanaf dat moment wordt Dan de ideale man voor veel Britse vrouwen en is hij plots een celeb. De relatie van Dan en Zoё komt onder druk te staan door alle veranderingen en langzaam groeien ze uit elkaar.

"Daddy Cool" is het debuutboek van Lisa Mainwaring. Ze is geboren in Zuid-Wales en na haar studie is ze begonnen in de wereld van reclame. Dit is goed te merken in het boek, want de reclamewereld wordt in geuren en kleuren beschreven.

Het boek is op een wat simplistische manier geschreven, maar dit zorgt er wel voor dat het boek lekker snel wegleest. Ondanks dat het niet spannend is, is het wel een echte pageturner. Op de een of andere manier grijpt "Daddy Cool" je vast en laat het je niet meer los. Het boek bevat in het begin erg veel humor, waarin moeders (en vaders natuurlijk) met kleine kinderen zich waarschijnlijk goed in zullen herkken.

De karakters van de hoofdpersonen zijn goed neergezet. Allebei leiden ze een eigen leven en dit maakt het verhaal boeiend, omdat je jezelf goed kunt verplaatsen in de gedachten en gevoelens van de twee hoofdpersonen. Het onderwerp is vrij origineel en erg van deze tijd. Voor mijn gevoel is "Daddy Cool" dan ook een sneer naar de moderne media, die constante druk leggen om zo perfect mogelijk te zijn. Je merkt helaas wel dat het boek geschreven is door een vrouw, want eerlijk gezegd vind ik "Daddy Cool" nou niet bepaald mannelijk. Hij is net iets te lief, te aardig en te meelevend voor een man.

Ondanks dat het boek lekker wegleest en het vrij origineel is qua onderwerp, blijft het een dertien in een dozijn boek. Het is een op en top chicklit boek en daar moet je maar net van houden. Kortom een leuk boek in het chicklit genre, maar voor de rest vrij standaard.

Uitgever: Arena ISBN: 9069746549 Pagina's: 304