DVD: The Haunted Mansion

De DVD is qua verpakking niet bijzonder, het gaat om een gewone keepcase. De inhoud van de DVD kent echter wel een paar extraatjes. Allereerst word je, zoals helaas steeds vaker voorkomt, getrakteerd op trailers van andere films. Gelukkig zijn deze trailers makkelijk over te slaan met een druk op de knop. Daarna kom je terecht in een geanimeerd menu, waarin je een viertal keuzes krijgt. Je kunt de film starten, je kunt de extra's bekijken, je kunt de taalinstellingen wijzigen of je kunt een scène selecteren.
Qua extra's is er genoeg te beleven, maar je moet wel houden van een kijkje achter de schermen. Er wordt uitgebreid uitgelegd hoe ze spoken en zombies hebben vormgegeven, hoe nauwkeurig ze het kasteel hebben nagebouwd en iedereen die aan het woord komt vertelt dat 'The Haunted Mansion' hun favoriete attractie uit Disneyworld is. Met dat laatste is op zich niet zoveel mis, maar het gaat op den duur vervelen. Daarnaast, en dat is wellicht wat interessanter voor de kleine kijkers, kun je een virtuele toer door het huis doen, onder begeleiding van twee huisbediendes. Dit laatste is wel aardig gedaan, maar wel erg druk om naar te kijken. Als laatste is er nog een verwijderde scène te zien, maar die voegt niet veel toe aan het verhaal. De DVD biedt overigens wel Nederlandse ondertiteling, maar is niet te koop met een Nederlandse soundtrack. Op zich niet zo'n ramp, want de film is gekeurd voor kijkers van zes jaar (meekijken gewenst) en ouder, maar voor hen zouden Nederlandse stemmen het geheel een stuk makkelijker maken.