DeTulps Direct-to-DvD Dinsdag

Elke maand komen er talloze films uit op dvd. Veel van deze films zijn volkomen onbekend bij het grote publiek en zijn expres nooit uitgebracht in de bioscoop. In deze maandelijkse review, elke tweede of derde dinsdag van de maand, maak je kennis met een aantal zogenaamde 'direct-to-dvd' releases. Deze maand de tweede reeks met drie dvd's; de eerste twee van 20th Century FOX Home Entertainment en eentje van E1 Entertainment

Miss March
Een ding hebben de marketeers van 20th Century Fox goed begrepen: je moet opvallen in de schappen. Met een verleidelijke afbeelding van Cindi Whitehall (die in de rol een playmate speelt), heb je in ieder geval de aandacht van de mannelijke helft van de bevolking. Overigens doet de hoes, in tegenstelling tot andere films, best wel recht aan hetgeen je kunt verwachten van deze film. Als Eugene, na vier jaar in coma te hebben gelegen, weer ontwaakt, ontdekt hij dat zijn voormalige vriendin zich heeft 'opgewerkt' tot echte Playmate van de maand maart. Dat is natuurlijk niet mis en als Eugene en zijn -aan seks verslaafde- vriend er achter komen dat er een groot feest is op de Playboy Mansion, besluiten ze een roadtrip te ondernemen naar de Mansion om daar weer in contact te komen met Miss March. En ditmaal hoef je het als kijker niet eens te doen met een slecht lijkende nepmansion, want de film is opgenomen in het echte huis van Hugh Hefner, die ook nog eens zichzelf speelt. Daarnaast figureren er redelijk wat echte Playboybunnies in de film, dus als Playmates jouw ding zijn, dan kom je goed aan je 'trekken'.

Toch kan de hoeveelheid rondborstige blonde vrouwen de film niet echt redden. Het verhaal mist diepgang, de humor is zelfs het predicaat 'puberaal' niet waard. Het is dan ook niet voor niets dat de film genomineerd is voor een 'Razzie', een soort Oscar voor reteslechte films. Toch kent de film een paar grappige moment en -als je geen allergie hebt voor siliconen en nepblond- bevat de dvd toch wat eyecandy...

Quote: "Why don't you write a message on my dick and I will make sure she gets to read it"
Hoogtepunt: Niet bereikt.
Dieptepunt: Een DJ met de naam Horsedick.MPG

I Love You Beth Cooper
Liefhebbers van Heroes hebben eigenlijk geen andere keuze dan I Love You Beth Cooper te gaan zien. Met de verleidelijke Hayden Panettiere in de hoofdrol en op de hoes, kan het toch bijna niet fout gaan? Dat gebeurt dan gelukkig in I Love you, Beth Cooper dan ook niet. Hoofdkarakter Denis is de meest nerdige jongen van de school. Hij heeft eigenlijk al jaren een crush op de geweldig knappe Beth Cooper, maar heeft (terecht!) nog nooit zijn liefde aan haar verklaard. Als hij tijdens de diploma-uitreiking denkt niets te verliezen te hebben, besluit hij om tijdens zijn speech zijn liefde aan Beth te verklaren. Tot zijn verrassing neemt Beth daarna het initiatief over en besluit Denis mee te nemen voor een avondje uit. Maar wat zijn haar motieven?

Alhoewel de synopsis legio mogelijkheden biedt voor allerlei platte puberale grappen, is I Love You, Beth Cooper een leuke, oprechte coming-of-age film. Het is alleen jammer dat Paul Rust, de acteur die Denis speelt, zijn rol als nerd zo speelt, dat je maar weinig sympathie voor hem hebt.

Quote: "Am I everything you've ever masturbated to?
Hoogtepunt: Hayden Panettiere
Dieptepunt:
 Tegenspeler Paul Rust

Forget me Not
Het zijn natuurlijk niet alleen maar luchtige komedies die direct op dvd terecht komen, maar er komt ook elke maand wel een tienerhorror op de markt. In de stijl van I Know What You Did Last Summer en met een vleugje van The Grudge biedt deze film een hele hoop en weinig tegelijk.

Sandy Channing is een populair meisje op school en heeft de tijd van haar leven, tot plotseling haar vrienden een voor een verdwijnen. Vrij vervelend natuurlijk, zeker als blijkt dat er een geest verantwoordelijk is voor de verdwijningen. Tsja, hadden haar vrienden maar geen wraakzuchtige geest dwars moeten zitten, dan kun je er natuurlijk op wachten. Gelukkig kan Sandy de boze geest laten verdwijnen, maar dan moet ze eerst werken aan een duister geheim uit haar verleden.

Forget Me Not bevat een aantal horrorelementen (al zijn ze weinig visueel) en zie je een aantal typische thrillerdelen. Deze combinatie biedt veel mogelijkheden, maar in Forget Me Not werken ze niet optimaal samen. Dat komt mede door de matige acteerprestaties en de tegenvallende visuele effecten, maar toch weet de film te boeien. Dat komt vooral door de redelijke opbouw en het aardige verhaal. Als je een echte liefhebber bent, dan kun je altijd een poging wagen met deze film.

Quote: Geen memorabele quote.
Hoogtepunt: De sfeer.
Dieptepunt: Acteerwerk