CD Review: Thunderdome 2003 Part II

CD 2
De tweede CD begint met een Thunderdome intro. Beetje raar om dit op CD2 te doen. Het eerste echte nummer op deze cd Rock The Party-E is qua muziek een topper, maar er word veel te veel in gesproken, dat is erg jammer. Bij het nummer "Take It Personal" van DJ Promo krijg ik bijna een happy house gevoel, en dat is niet de bedoeling bij een Thunderdome cd. Nu mogen de makers van de intro (Member 1) het nog eens doen, maar dan met hun track "My Scene, My Shit (Endzone)", helaas is dit nummer een zwak house-nummer en kreeg mij niet echt enthousiast. De volgende vier nummers van, Lekker Sindicat (Tieum vs. Dr Macabre), Negative A, Dj Neophyte & Scott Brown, Distortion & Paul Elstak, zijn stuk voor stuk lekkere beukers waarbij stilzitten een stuk lastiger wordt. Na vier lekkere nummers komt Dr Z vago ineens met een nummer, dat voor mij niet echt geweldig in de oren klinkt. Voidsettler & The Dj Producer komen op deze cd met twee vage trip nummers. Je voelt je iets maffer dan normaal na deze nummers. N-Vitral & Unknown brengen het Chaos gehalte van deze cd wel een stuk hoger, wat de cd absoluut ten goede komt. Vervolgens komt Earthquake met Nada (Remix) wat een lekkere strakke beuk plaat is, deze is vooral lekker in de auto met de bassen flink hoog. De laatste drie nummers op deze cd van Unexist, Osiris vs. T-Junction en The Dj Producer, maken de cd met een flinke dosis zware bassen goed af.

De manier waarop de platen op deze dubbel cd zijn gemixed, word ik niet echt wild van. Ze springen een beetje van de hak op de tak qua stijlen, en dit bevordert het luisteren naar zo'n CD niet erg. Thunderdome 2003 Part II is geen overweldigend succes, maar ook geen slechte plaat. Er staan een paar goede nummers op en een paar slechte. Het zal heel erg van je smaak afhangen of je dit leuk vindt of niet. Ik denk dat de mensen, die echt van het rauwe beuken houden, niet warm worden van deze cd.

CD1 Tracklist
1 Dj Neophyte & Evil Activities - Alles kapot ( taken from the 12" de Klootzakken en Kornuiten)
2 Catscan - Mindful Candy