SW:The Old Republic EA's duurste project ooit

EA werkt met zijn nieuwe MMO Star Wars: The Old Republic aan zijn duurste project ooit. De online game zou nu al tientallen miljoenen dollars meer kosten dan een normale game.

Eric Brown, hoofd van financiën bij de uitgever, windt er geen doekjes om: "Het grootste ontwikkelproject ooit. Punt." Hij vertelde dat een gemiddelde game het bedrijf ongeveer 30 miljoen dollar kost. "Maar elke MMO kost veel meer dan dat." Volgens Brown kostte World Of Warcraft 100 miljoen dollar om in 2004 uit te brengen. 'Daar komen de onderhoudskosten en eventuele uitbreidingssets nog bovenop.'

World Of Warcraft verdient makkelijk 100 miljoen dollar per maand. EA hoopt met SWTOR dit ook te bereiken. De game zal in de lente van 2011 uit komen, maar met MMO's weet je dat nooit zeker. The Old Republic zal zich enkele honderden jaren na Star Wars: Knights of the Old Republic afspelen en heeft gameplay die zwaar leunt op het verhalende aspect, waarbij keuzes consequenties hebben voor het verloop van het spel. Volgens EA is dit trouw aan de voorgaande series en nog nooit eerder gedaan in MMO's.

 swtor