Sensible Soccer 2006

De multiplayeroptie van het spel is wel erg leuk. Hier komt toch weer de eenvoudige gameplay goed van pas en daarom is het ook wel leuk om het spel bijvoorbeeld te spelen met mensen die nog nooit een controller in hun handen hebben gehad. Jong of oud, gamer of niet, iedereen kan proberen de controller te hanteren en een goal te scoren. Je zult zien dat je zelfs nog wat moeite moet doen om je kleine neefje te verslaan. Deze multiplayeroptie vind ik toch wel de troef van het gehele spel, waar je in de singleplayeroptie wat ruzie hebt met de AI van de spelers, in de multiplayeroptie vergeet je dit allemaal en ben je gebrand op nog maar een ding: scoren!

Een andere optie die in het spel geboden wordt is om je eigen zelfgemaakte team naar de top te brengen. Je kunt bijvoorbeeld helemaal onderaan de ladder beginnen met je team en van daaruit competities spelen. Iedere competitie die je wint levert je weer winstpunten en vaardigheden op. Voor de strevers onder ons is het best leuk om het vol te houden en ook daadwerkelijk je team naar de top te brengen. Hoe meer competities je wint, hoe meer zaken je uiteindelijk ook kunt unlocken. Het doet mij denken aan allerlei missies uitvoeren waarbij je weer nieuwe items kunt krijgen. Denk aan: nieuwe shirts, nieuwe haarstijlen, nieuwe tactieken maar bijvoorbeeld ook nieuwe velden. Op deze manier kun je weer wat extra\\\'s uit de singleplayeroptie halen.

Mocht je niet de moeite willen nemen om zelf een eigen gemaakt team te creëren dan kan je alsnog kiezen voor de 400+ andere teams. Een land als Nederland is natuurlijk ook te vinden in Sensible Soccer en dit maakt het mogelijk om zelf in de huid van Marco van Basten te kruipen en misschien te laten zien hoe het wel moet om een WK te winnen. Het kan natuurlijk zo zijn dat je geen vertrouwen hebt in het Nederlandse team, dan kun je dus alle overige landen kiezen om daar je geluk te vinden. Er is volop keuze en dat geeft wel aan dat de developers de nodige tijd gestoken hebben in de selectie van alle beschikbare teams.