FIFA 2005

Laat ik eens beginnen met het bespreken van het grafische gedeelte. Dit is in mijn ogen niet vernieuwend en sommige spelers lijken er ook niet echt op. Als ik bijvoorbeeld Roy Makaay neem dan heb ik toch wel een beetje fantasie nodig om deze speler ook werkelijk te herkennen. Voor de rest heb ik het idee dat er niet veel is veranderd met het deel 2004. Houdt dit nu in dat het er niet uit ziet? Nee want ik vond FIFA persoonlijk op het grafische gedeelte wel de winnaar in de strijd om de beste soccer game.

Iets wat compleet nieuw is in de FIFA reeks is niet alleen dat we eindelijk weer eens beschikken over de Nederlandse clubs, maar dat we dit keer ook Nederlands commentaar in de game hebben. Evert ten Napel & Youri Mulder hebben het commentaar op zich genomen. Deze optie staat aan zodra je in het begin Nederlands kiest als standaardtaal in het spel. Zoals sommige diehards zich misschien kunnen herinneren was er ooit een voetbalspel die dat probeerde om Nederlands commentaar te gebruiken in een spel. Dit was toen geen succes en helaas moet ik melden dat het in FIFA 2005 ook niet gelukt is. Evert Ten Napel valt nog wel mee al hoor je soms gewoon dat het allemaal TE veel is ingesproken, erg jammer. Vaak zijn zij ook te laat met het commentaar geven. Laten we hopen dat dit in het volgende deel wat beter gedaan wordt. Dan hebben we nog Youri Mulder die ook een poging doet tot commentator en hier kan ik kort en duidelijk over zijn. Youri is een leuke analyticus in de uitzending maar commentaar geven kan hij niet. Ook de spreekkoren zijn weer aanwezig in de stadions en ja mensen, ook de Nederlandse supporters lopen hun longen uit hun lijf te schreeuwen.